Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Trzech oferentów w Strzegomiu. SOR bije ceną

infobus
13.04.2021 09:00

12 kwietnia miało miejsce otwarcie ofert w Strzegomiu na dostawę 5 nowych autobusów na potrzeby komunikacji publicznej gminy.

Przetarg został podzielony na trzy zadania. Dla każdej z tych części mamy przynajmniej jedną ofertę. Warto podkreślić, że całe zamówienie ma zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie 5 miesięcy od podpisania umowy.

TRZY CZĘŚCI

O strzegomskiej Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. https://transinfo.pl/infobus/jakie-autobusy-chce-strzegom-sprawdzamy-siwz/ Przypomnijmy tylko, że przetarg został podzielony na trzy osobne części:

  • część 1 – 2 autobusy podmiejskie wyposażone w minimum 45 miejsc siedzących,
  • część 2 – 2 autobusy podmiejskie wyposażone w minimum 35 miejsc siedzących,
  • część 3 – 1 autobus miejski wyposażony w minimum 16 miejsc siedzących.

Dla każdej części zamówienia przewidziano te same kryteria oceny ofert. Różnice dotyczą jedynie parametrów technicznych. Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), warunków gwarancji (30%), parametrów technicznych (10%).

W przypadku parametrów technicznych przy ocenie części 1 zamówienia premiowane są:

  • powyżej 50 miejsc siedzących – 5 pkt,
  • największa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 5 pkt.

Najwyżej oceniane parametry techniczne przy części 2 przetargu to:

  • liczba miejsc siedzących od 36 do 40 – 5 pkt,
  • największa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 5 pkt.

Przy ocenie części 3, gmina najwyżej punktuje:

  • wyposażenie w funkcję przyklęku – 3 pkt,
  • miejsce dla niepełnosprawnego z przodu pojazdu – tj. obniżona podłoga z przodu pojazdu, przednie drzwi podwójne bez schodów – 4 pkt,
  • największą liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 3 pkt.

Trzech oferentów

Na takie kryteria nakładamy teraz złożone 12 kwietnia oferty:

  • w części 1 na dwa autobusy podmiejskie MAXI:

- od ABP Bus&Coach na sumę 2.014.740,00 zł brutto / 1.638.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę Iveco Crossway 12 LE na poziomie 819.000 PLN netto;

- od SOR Libchavy na sumę ... 943.164,00 zł brutto / 766.800 PLN netto, co daje jednostkową cenę CN12 na poziomie 383.400 PLN netto. To oczywiście nie jest możliwe, także domyślamy się, że ta kwota dotyczy zakupu jednego pojazdu i wtedy cena SOR NS12 wynosi 943.164,00 zł brutto / 766.800 PLN netto.

  • w części 2 na dwa autobusy podmiejskie MIDI

- od ABP Bus&Coach na sumę 1.923.966,00 PLN / 1.564.200 PLN netto, co daje jednostkową cenę Iveco Crossway 10,8 LE na poziomie 782.100 PLN netto;

- od SOR Libchavy na sumę 918.564,00 PLN brutto / 746.800 PLN netto, co daje jednostkową cenę CN10,5 na poziomie 373.400 PLN netto. To oczywiście ponownie nie jest możliwe, także domyślamy się, że ta kwota dotyczy zakupu jednego pojazdu i wtedy cena SOR NS10,5 wynosi 918.564,00 PLN brutto / 746.800 PLN netto

  • w części 3 na jeden minibus mamy tylko ofertę – od MMI, które za miejski model Thesi chce 643.290,00 PLN brutto / 523.000 PLN netto.

Czekamy teraz na wyniki pracy komisji przetargowej. Jeżeli ta historia z cenami zostanie rozwikłana po myśli czeskiej firmy, to SOR będzie najbliżej wygrania strzegomskiego kontraktu

Na koniec dodajmy, że kwota jaką gmina zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 3 600 000,00 złotych z możliwością dołożenia środków finansowych. Na ten moment wszystkie złożone oferty mieszczą się w tych widełkach.

Jakie MAXI?

Dwa autobusy o długości maksymalnej 13,5 m mają być napędzane silnikiem spalinowym o mocy minimum 210 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną, odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Pojazdy będą wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.

Jakie MIDI?

Dwa autobusy podmiejskie mają mieć długość maksymalnie 11,0 m. Jednostką napędową będzie silnik spalinowy o mocy minimum 180 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną,  odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Autobusy mają być wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.

Jakie MINI?

Jeden autobus o długości maksymalnej 8 m będzie wyposażony w silnik o mocy minimum 125 kW. Zamawiający chce, aby pojazd był wyposażony w dwoje drzwi, w tym minimum jedne drzwi dwuskrzydłowe z niską podłogą bez stopni. Ma to być konstrukcja minimum niskowejściowa.

Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w wykładzinę tapicerowaną, niepalną,  odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). W pojeździe nie zabraknie również klimatyzacji oraz gniazd USB. Wyświetlacze zewnętrzne mają być diodowe w kolorze bursztynowym.