Tysiąc elektrobusów z napędem Medcomu. W osiem lat
Warszawski producent rozpoczął prace nad własnym systemem napędowym do ebusów w 2013 roku, czyli osiem lat temu.
Jeszcze w 2018 roku firma miała na swoim koncie 150 takich realizacji, aby po następnych trzech latach osiągnąć poziom tysiąca układów napędowych do autobusów elektrycznych. Niezłe przyspieszenie
Napędem z numerem 1000
W styczniu br. warszawski Medcom wyprodukował tysięczny system napędowy do autobusu elektrycznego. W ciągu ostatnich kilku lat, dzięki współpracy z kluczowymi producentami elektrycznego taboru miejskiego, stał się jednym z głównych dostawców nowoczesnych i energooszczędnych napędów do e-busów.
-„Po kilku latach rozwoju, rynek autobusów elektrycznych stał się dla nas jednym z najważniejszych kierunków. Przekroczenie progu 1000 napędów, to kolejny ważny krok w naszej strategii ukierunkowanej na rozwój elektrycznego i bezemisyjnego transportu miejskiego, nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego osiągnięcia. Było to możliwe, przede wszystkim, dzięki naszemu zgranemu zespołowi. - mówi Paweł Choduń, Medcom.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dużą część z 1000 systemów napędowych wyprodukowanych przez Medcom stanowią rozwiązania powstałe w innowacyjnej technologii SiC. Opracowany przez firmę układ napędowy z wykorzystaniem węglika krzemu, to zdaniem Medcomu przełom w rozwiązaniach dla elektrycznego taboru miejskiego. W porównaniu z dotychczas stosowanymi technologiami, umożliwia ograniczenie strat energii oraz zmniejszenie jej zużycia nawet o 13%.
Kierunek wodór
Zdaniem ekspertów Medcomu, kolejnym, naturalnym krokiem w produkcji zrównoważonego ekologicznie transportu będą pojazdy napędzane wodorem. Polska firma już teraz dysponuje technologią pozwalającą produkować w 100% bezemisyjne pojazdy miejskie i ma na swoim koncie pierwsze zrealizowane projekty w tym zakresie, m.in. napędy do trolejbusów w Rydze wykorzystujące ogniwa wodorowe oraz układ napędowy do wodorowych autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen.