Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN znowu przegrywa „o włos” z Solarisem. W Radomiu

infobus
01.04.2021 13:00

1 kwietnia MPK Radom poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup 5 autobusów typu MEGA, zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG.

O to zamówienie ubiegają się dwa autobusowo-finansowe konsorcja: MAN z mLeasing i Solaris z PKO Leasing.

CO CHCE MPK RADOM?

Zamawiający wybrał najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), kryteriów technicznych (30%), marży (10%).  Szczegółowo o radomskim SIWZ-ie pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ

18 marca MPK Radom otrzymało dwie oferty i musiało dokonać wyboru pomiędzy:

  • mLeasing z MAN Truck & Bus Polska , które za 5 szt. gazowych autobusów typu MEGA chce 9.804.205,89 PLN brutto / 7.970.898 PLN netto, co daje jednostkową cenę MAN Lion`s City 18G na poziomie 1.594.179 PLN netto;
  • Solaris Bus & Coach i PKO Leasing z ceną 10.170.828,18 PLN brutto / 8.268.965 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 18 CNG na poziomie 1.653.793 PLN netto.

Z kolei budżet zamawiającego to 10.701.00 PLN brutto, co oznacza, że obie oferty zmieściły się w budżecie.

 1 kwietnia mazowiecki przewoźnik podjął decyzję i wskazał na Solarisa, który zabrał o 2 pkt więcej niż MAN, niwelując stratę 2 pkt w "Cenie" - 4 punktami w "Technice". Czyli po Gorzowie mamy kolejne zwycięstwo "jamnika" nad "lwem" o przysłowiowy "włos"…

Screenshot 2021 04 01 Informacja O Wyborze Najkorzystniejszej Oferty Pdf
Screenshot 2021 04 01 Informacja O Wyborze Najkorzystniejszej Oferty Pdf 1

RADOMSKIE AUTOBUSY

Autobusy dla MPK Radom mają mieć długość do 18,75 m i wysokość do 3,45 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez czworo dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG), spełniającym wymagania norm EURO 6 lub EEV. Jego moc nie może być niższa niż 220 kW.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti”. Materiały tapicerskie powinny cechować się dużą odpornością na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz podwyższoną odpornością na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie, podpalenie). Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą porty USB.

Autobusy mają posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być częściowo przeszklone. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem. Z kolei tablice informacyjne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody koloru białego. Wewnątrz pojazdu pojawią się 2 tablice informacyjne w formie ekranu TFT LCD o przekątnej ekranu minimum 22 cale oraz tablica informacyjna w formie tablicy LED, dwuwierszowa.