Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Czy Niemcy wejdą w układ trzech wejść? Pierwszy wyłom

infobus
31.03.2021 17:00

Do tej pory – po układzie drzwi i kabinie kierowcy - można było „w ciemno” typować, które autobusy pochodzą a niemieckiego czy austriackiego rynku, a które np. z włoskiego czy polskiego.

U naszych zachodnich sąsiadów cały czas dominuje układ drzwi 2-2-0 i otwarte kabiny. Teraz jednak – w sytuacji pandemii – to wszystko zaczyna się zmieniać. Niemieccy operatorzy zamykają – w przypadku BVG za grube pieniądze – stanowiska kierowców, które zaczynają przypominać te z naszych autobusów. Podobnego ruchu spodziewamy się z wejściami, gdyż 2-2-2 gwarantuje szybszy przepływ pasażerów i lepsze zachowanie dystansu. Pierwszą jaskółką tych zmian są trzecie drzwi w autobusie Setra S 418 LE, czyli układ 1-2-1.

Trzyosiowe LE

Firma autobusowa Heizmann-Reisen z Schwarzwaldu koncentruje się na obsłudze regularnych połączeń w regionie - i teraz odgrywa w tym pionierską rolę. Jako pierwsza niemiecka firma zamówiła autobus Setra S 418 LE wyposażony w trzecie wyjście  i układ drzwi 1-2-1.  

Dodatkowe, trzecie drzwi mają 90 centymetrów szerokości i znajdują się za trzecią osią, gdzie pomagają zwiększyć przepływ pasażerów.

-„Wzdłuż trasy, na której kursuje ten autobus, większość przystanków znajduje się przy głównej drodze B317, więc nie ma zatok autobusowych, na których można byłoby się na dłużej zatrzymać. W tych miejscach ważne jest, aby pasażerowie mogli szybko, ale  i bezpiecznie oraz bezstresowo opuścić pojazd”- wyjaśnia Tobias Deiß, właściciel firmy z siedzibą w Zell im Wiesental  i dodaje: -„Wielu pasażerów z tyłu obawiało się, że nie będą w stanie dotrzeć do tylnego wyjścia na - czas, kiedy autobus był pełny. Ten problem został teraz rozwiązany w prosty i skuteczny sposób

Dodajmy, że za konfigurację 2-2-1 trzeba „zapłacić” dwoma siedzeniami, tak aby pomieścić dodatkowe wyposażenie:”.

Na koniec przypomnijmy, że autobus międzymiastowy Setra S 419 LE ma 14,6 m długości i jest wyposażony w 55 miejsc siedzących i 61 stojących + miejsce dla wózków inwalidzkich. To prawdziwy międzymiastowy tramwaj.