Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gryf z 2-letnim kontraktem na obsługę linii w Sopocie

infobus
30.03.2021 06:00

ZKM Gdynia szukał przewoźnika do świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego (przewozu regularnego w ramach lokalnego transportu zbiorowego, tj. komunikacji miejskiej) na liniach 144, 185 i 287 w Sopocie, we wszystkie dni tygodnia, trzema autobusami miejskimi niskopodłogowymi.

Poszukiwania przyniosły sukces.

Od maja

ZKM Gdynia otrzymał dwie oferty, pochodzące od:

  • Piotra Brewczaka – cena 1 880 132,57 PLN,
  • Przewozów Autobusowych Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 1 842 355,56 PLN.

Z minimalną przewagą wygrał Gryf, z którym ZKM podpisał już umowę. Zgodnie z kontrektem przewoźnik ma świadczyć usługi przewozu na liniach 144, 185 i 287 od 1 maja 2021 roku do 30 kwietnia 2023 roku. Przewoźnik będzie miał do przejechania około 269 067 wozokilometrów. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, w trybie zamówienia z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 20% wartości zamówienia podstawowego.

Wymagania względem autobusów

Linie 144, 185 i 287 mają być obsługiwane trzema autobusami miejskimi niskopodłogowymi, typu: KN – o długości od 9,51 m do 11,00 m, wysokości maksymalnie do 3,2 m, o dowolnym roku produkcji. Pojazdy mają posiadać silnik o mocy co najmniej 220 KM, spełniający normę emisji spalin – minimum Euro 3. Autobusy muszą pomieścić co najmniej 60 pasażerów, w tym co najmniej 20 na miejscach siedzących. Mają to być siedzenia typu miejskiego o ergonomicznym kształcie. Siedzisko i oparcie ma być wyścielone tapicerką pokrywającą co najmniej połowę odpowiednio ich górnej i przedniej powierzchni, a pod tapicerką wymagana jest gąbka zmiękczająca. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez dwoje lub troje drzwi. Z oferty PA Gryf wiemy, że autobusy będą klimatyzowane.

ZKM dopuści w tzw. okresie przejściowym, tj. w okresie pierwszych 3 miesięcy od podpisania umowy, świadczenie usług autobusami miejskimi niskopodłogowymi o parametrach mniej rygorystycznych od powyższych – tj. np. z silnikiem o mocy minimum 190 KM, bez wymogu spełnienia określonych norm spalania.