Malbork z kasą na własny wkład w elektrobusy
22 marca podpisana została umowa Pożyczki Miejskiej pomiędzy Miejskim Zakładem Komunikacji w Malborku. a Pomorskim Funduszem Rozwoju Sp. z o.o.
Wartość Pożyczki Miejskiej wynosi 2,5 miliona złotych.
sześć elektrobusów
Pożyczka Miejska została udzielona ze środków publicznych pozostających w dyspozycji Województwa Pomorskiego z przeznaczeniem na sfinansowanie kosztów przedsięwzięcia inwestycyjnego pod nazwą „Wymiana autobusów na autobusy elektryczne w mieście Malbork” na pokrycie wkładu własnego zakupu 6 sztuk autobusów elektrycznych wraz z systemem ich ładowania oraz dostosowanie zajezdni do potrzeb autobusów elektrycznych poprzez modernizację i wyrównanie dojazdu i miejsc postojowych dla nowego taboru.
Dodatkowo sfinansowany zostanie zakup i montaż instalacji paneli fotowoltaicznych.
Umowę podpisali ze strony PFR Irena Wróblak – prezes zarządu, Jarosław Kała wiceprezes zarządu, ze strony MZK –Małgorzata Zemlik - prezes zarządu w obecności wiceburmistrza Malborka - Jana Tadeusza Wilka.
Zielona zajezdnia
Warto podkreślić, że MZK Malbork – oprócz zakupu taboru i infrastruktury do nich – także chce dostosować zajezdnię do potrzeb nowego taboru. Przewoźnik m.in. zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachu, aby takze w ten sposób ładować swoje ebusy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
To przedsięwzięcie miejskiej spółki transportowej jest jednym z filarów Strategii rozwoju elektromobilności dla miasta Malborka do roku 2035.
Według ostatnich zapowiedzi, pierwsze "elektryki" pojawią się w mieście 10 czerwca. Mają obsługiwać najcięższe linie nr 1 i nr 6. Na ich wspólnej pętli autobusowej - na Piaskach oraz na Wielbarku zainstalowane zostaną szybkie ładowarki. Trzy kolejne będą ładować autobusy w zajezdni przy ul. Gen. de Gaulle’a.
Koszt wymiany floty (kontrakt ten wygrała marka Solaris - o czym było TUTAJ) to nieco ponad 13,9 mln zł, a koszt zakupu ładowarek (od Ekoenergetyki) ma kosztować 1,7 mln zł - o czym informowaliśmy TUTAJ.