Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Barceloński zakupowy mix: 210 ebusów i hybryd CNG

infobus
02.03.2021 09:00

W ciągu najbliższych czterech lat stolica Katalonii wymieni około 410 autobusów, z których 62% będzie zasilanych bateriami lub ogniwami paliwowymi.

Pierwszy z serii elektrycznych przetargów Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) uruchomi jeszcze w tym roku. Równolegle Barcelona testuje autobus przyszłości – wodorowy model Solaris Urbino 12 hydrogen.

210 nowych autobusów

TMB Barcelona w porozumieniu z metropolitalny zarządem transportu (ATM) ogłosił pod koniec lutego przetarg na zakup 210 autobusów elektrycznych i hybrydowych. Zamówienie podzielone na pięć części o łącznej wartości 116 mln euro, w tym zakup:

  • 29 przegubowych elektrobusów wyposażonych w pantograf do szybkiego ładowania
  • 49 standardowych elektrobusów z pantografem do nocnego ładowania w zajezdni
  • 85 standardowych hybryd na CNG
  • 23 przegubowych hybryd na CNG
  • 24 autobusów piętrowych z napędem hybrydowym spalinowo-elektrycznym dla floty Barcelona Bus Turístic.

Termin realizacji to najbliższe cztery lata. Nowe pojazdy zastąpią 15-letnie autobusy, których okres eksploatacji dobiegnie końca między 2021 a 2025 r.

-„Pozostałe starsze pojazdy wyposażone zostaną w dodatkowe technologie przyczyniające się do zanieczyszczenia powietrza” - podaje TMB.

Cel zakupu: elektryfikacji trzech głównych linii miejskich Barcelony: H16, H12 i V15. Przypomnijmy, że obecnie elektryczna flota TMB to 30 ebusów marek Solaris i Irizar.

Kierunek wodór i bogaz

W tym roku w Barcelonie zostanie uruchomionych 77 nowych „zielonych” autobusów, w tym:

  • 8 szt. wodorowców Caetano Bus
  • 23 szt. elektrobusów marek Solaris i Irizar
  • 46 szt. hybryd CNG marek MAN i Mercedes.

Prezes TMB Rosa Alarcón tak podsumowała najnowszy przetarg: „Teraz TMB zaplanowało kolejne inwestycję o wartości ponad 400 milionów euro. W ciągu najbliższych sześciu lat obejmują one nie tylko zakup najczystszych autobusów, ale także pojazdów pomocniczych, niezbędnej infrastruktury. Do tego dochodzi promowanie wodoru i biogazu jako ekologicznej energii przyszłości.”