Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Słupsk w ZTP 2021 po ocenie formalnej: 9 elektrobusów

infobus
08.02.2021 12:00

Do tegorocznego naboru w programie Zielony Transport Publiczny trafił m.in. wniosek MZK Słupsk na zakup dziewięciu autobusów elektrycznych.

Koszt zielonej inwestycji miasto wyceniło na ok. 29 milionów złotych.

9 elektrobusów

“Zielony Transport Publiczny”, czyli program do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska ma przełożyć się na zakup 431 autobusów zeroemisyjnych w całym kraju, w tym m.in. dla Słupska. Wniosek pomorskiego miasta znalazł się w gronie 33 projektów. MZK Słupsk myśli o dziewięciu 12-metrowych pojazdach i przeszkoleniu personelu do ich obsługi. Dodatkowo baza przewoźnika ma się wzbogacić o pięć wolnoładujacych ładowarek. Szósta i szybka stacja ma zostać zainstalowana na pętli przy ul. Bitwy Warszawskiej.

Wniosek spółki przeszedł pozytywnie weryfikację formalną i teraz czeka na ocenę merytoryczną, która potrwa do końca pierwszego kwartału tego roku. Konkurs powinien zostać rozstrzygnięty w pierwszym półroczu.

Aktualnie flota MZK Słupsk liczy 58 autobusów, w tym:

  • 40 pojazdów zasilanych jest na olej napędowy
  • 18 autobusów na sprężony gaz ziemny CNG.

33 MIASTA

Po styczniowej konferencji Ministerstw Klimatu – o tym wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ - mamy informacje o 33 złożonych  projektach w ramach Zielonego Transportu Publicznego 2021. To:

  1. Bolesławiec
  2. Chełm – zakup 30 pojazdów (15 elektrycznych oraz 15 wodorowych) + ładowarki zajezdniowe + 2 szybkie ładowarki pantografowe na pętlach – za sumę 140 mln zł.
  3. Chodzież – zakup 2 elektrycznych autobusów;
  4. Gdańsk – zakup 6 elektrycznych autobusów
  5. Gdynia i zakupu 7 trolejbusów klasy MEGA + zakup 12 przegubowych elektrycznych autobusów;
  6. GZM
  7. Grudziądz i zakup 17 pojazdów plus pożyczka na wkład własny;
  8. Jastrzębie na zakup 5 autobusów elektrycznych. To wydzielona z PKM Jastrzębie nowa spółka, która funkcjonuje jako podmiot wewnętrzny,
  9. Kraśnik – zakup 4 autobusów elektrycznych klasy MIDI, ładowarek oraz niezbędnej infrastruktury, dokumentacji i szkoleń;
  10. Kraków – zakup 40 przegubowych elektrobusów;
  11. Łomianki
  12. Mińsk Maz.
  13. Olsztyn – zakup 20 elektrobusów (15 klasy MAXI i 5 klasy MEGA) + 14 wolnych ładowarek w zajezdni za sumę 50 mln zł;
  14. Opole
  15. Ostrowiec Św.
  16. Ostrów Wlkp. – zakup 8 autobusów elektrycznych
  17. Poznań – zakup 84 wodorowców i 16 elektrycznych autobusów;
  18. Piotrków Trybunalski – zakup 10 elektrycznych autobusów;
  19. Radom
  20. Radomsko
  21. Siedlce – zakup 4 elektrycznych autobusów
  22. Sieradz – zakup 6 elektrycznych autobusów;
  23. Słupsk – zakup 9 elektrycznych autobusów;
  24. Stalowa Wola – zakup 6 elektrycznych autobusów
  25. Szczecin – zakup 8 elektrobusów klasy MEGA + budowa szybkich ładowarek na pętlach za sumę 37,2 mln zł;
  26. Świdnica – zakup 2 elektrycznych autobusów;
  27. Toruń – zakup 10 elektrobusów klasy MAXI + wolne ładowarki + budowa szybkich ładowarek na pętlach, gdzie wartości całego projektu 29.1 mln zł netto;
  28. Wejherowo – zakup 3 elektrobusów plus ładowarki;
  29. Włocławek – zakup 13 elektrycznych autobusów i 3 wodorowce
  30. Wrocław – zakup 28 elektrobusów + 28 ładowarek typu plug-in + 5 ładowarek pantografowych na pętlach + szkolenia kierowców i mechaników – za sumę blisko 100 mln zł;
  31. Zakopane
  32. Zamość
  33. Ząbkowice Śl.

Jeżeli ktoś chciałby nam pomóc taborowo uzupełnić tę listę – prośba po wpisy w komentarzach!