Słupsk w ZTP 2021 po ocenie formalnej: 9 elektrobusów
Do tegorocznego naboru w programie Zielony Transport Publiczny trafił m.in. wniosek MZK Słupsk na zakup dziewięciu autobusów elektrycznych.
Koszt zielonej inwestycji miasto wyceniło na ok. 29 milionów złotych.
9 elektrobusów
“Zielony Transport Publiczny”, czyli program do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska ma przełożyć się na zakup 431 autobusów zeroemisyjnych w całym kraju, w tym m.in. dla Słupska. Wniosek pomorskiego miasta znalazł się w gronie 33 projektów. MZK Słupsk myśli o dziewięciu 12-metrowych pojazdach i przeszkoleniu personelu do ich obsługi. Dodatkowo baza przewoźnika ma się wzbogacić o pięć wolnoładujacych ładowarek. Szósta i szybka stacja ma zostać zainstalowana na pętli przy ul. Bitwy Warszawskiej.
Wniosek spółki przeszedł pozytywnie weryfikację formalną i teraz czeka na ocenę merytoryczną, która potrwa do końca pierwszego kwartału tego roku. Konkurs powinien zostać rozstrzygnięty w pierwszym półroczu.
Aktualnie flota MZK Słupsk liczy 58 autobusów, w tym:
- 40 pojazdów zasilanych jest na olej napędowy
- 18 autobusów na sprężony gaz ziemny CNG.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
33 MIASTA
Po styczniowej konferencji Ministerstw Klimatu – o tym wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ - mamy informacje o 33 złożonych projektach w ramach Zielonego Transportu Publicznego 2021. To:
- Bolesławiec
- Chełm – zakup 30 pojazdów (15 elektrycznych oraz 15 wodorowych) + ładowarki zajezdniowe + 2 szybkie ładowarki pantografowe na pętlach – za sumę 140 mln zł.
- Chodzież – zakup 2 elektrycznych autobusów;
- Gdańsk – zakup 6 elektrycznych autobusów
- Gdynia i zakupu 7 trolejbusów klasy MEGA + zakup 12 przegubowych elektrycznych autobusów;
- GZM
- Grudziądz i zakup 17 pojazdów plus pożyczka na wkład własny;
- Jastrzębie na zakup 5 autobusów elektrycznych. To wydzielona z PKM Jastrzębie nowa spółka, która funkcjonuje jako podmiot wewnętrzny,
- Kraśnik – zakup 4 autobusów elektrycznych klasy MIDI, ładowarek oraz niezbędnej infrastruktury, dokumentacji i szkoleń;
- Kraków – zakup 40 przegubowych elektrobusów;
- Łomianki
- Mińsk Maz.
- Olsztyn – zakup 20 elektrobusów (15 klasy MAXI i 5 klasy MEGA) + 14 wolnych ładowarek w zajezdni za sumę 50 mln zł;
- Opole
- Ostrowiec Św.
- Ostrów Wlkp. – zakup 8 autobusów elektrycznych
- Poznań – zakup 84 wodorowców i 16 elektrycznych autobusów;
- Piotrków Trybunalski – zakup 10 elektrycznych autobusów;
- Radom
- Radomsko
- Siedlce – zakup 4 elektrycznych autobusów
- Sieradz – zakup 6 elektrycznych autobusów;
- Słupsk – zakup 9 elektrycznych autobusów;
- Stalowa Wola – zakup 6 elektrycznych autobusów
- Szczecin – zakup 8 elektrobusów klasy MEGA + budowa szybkich ładowarek na pętlach za sumę 37,2 mln zł;
- Świdnica – zakup 2 elektrycznych autobusów;
- Toruń – zakup 10 elektrobusów klasy MAXI + wolne ładowarki + budowa szybkich ładowarek na pętlach, gdzie wartości całego projektu 29.1 mln zł netto;
- Wejherowo – zakup 3 elektrobusów plus ładowarki;
- Włocławek – zakup 13 elektrycznych autobusów i 3 wodorowce
- Wrocław – zakup 28 elektrobusów + 28 ładowarek typu plug-in + 5 ładowarek pantografowych na pętlach + szkolenia kierowców i mechaników – za sumę blisko 100 mln zł;
- Zakopane
- Zamość
- Ząbkowice Śl.
Jeżeli ktoś chciałby nam pomóc taborowo uzupełnić tę listę – prośba po wpisy w komentarzach!