Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Katowice z jednym autokarowym dworcem. CP Sądowa

infobus
02.02.2021 13:00

Urząd Miejskie w Katowicach poinformował o zamknięciu starego dworca autobusowego przy ulicy Skargi.

Plac po dworcu ogrodzono. W przyszłości będzie tu biurowiec. Teren ten należy do developera Echo Investment. Dlatego miasto zaprasza wszystkich pasażerów i przewoźników do nowego dworca autobusowego przy Sądowej. Obecnie zatrzymuje się tam 35 przewoźników. W okresie od 4 do 11 stycznia – jak wyliczają katowiccy urzędnicy – odnotowano stąd ponad 1000 odjazdów. Ich liczba ma jeszcze wzrosnąć – spodziewa się katowicki samorząd.

Plus za toalety

Jak informują lokalne media, podróżni powoli, ale przyzwyczajają się do nowego miejsca. Chwalą poczekalnie i toalety w budynku dworca – to standard, o którym przy Skargi nie można było nawet marzyć. Skarżą się natomiast na dojazd na dworcowy parking - jak wskazują katowiczanie słabo oznakowany - oraz na organizację parkingu, a dokładniej na zbyt krótki czas bezpłatnego postoju. Z miejsc „Kiss&Ride” można bowiem korzystać tu tylko do trzech minut. Potem płacimy 2 zł za 1. godzinę, a za kolejną … 10 zł.

Budynek dworca, oprócz obsługi podróżnych, pełni funkcję handlowo-usługową – miejsce znalazły tam kiosk oraz bistro, a także punkt kasowy, przechowalnia bagażu oraz zaplecze dla podróżnych i kierowców (toalety, poczekalnie).

Awv4vqw3
Awv4vqw3

Centrum przesiadkowe

Centrum przesiadkowe Sądowa ma przede wszystkim funkcję dworca autobusów dalekobieżnych, łącząc transport drogowy z kolejowym, a także zbiorowym transportem lokalnym. Miasto zastrzegało, że nie miało miejsca, aby bardziej zbliżyć kolej i autobusy dalekobieżne: nowy dworzec autobusowy funkcjonuje ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego (dlatego możliwe są bezpłatne przejazdy między nimi wszystkimi liniami autobusowymi).

W skład dworca na ul. Sądowej wchodzi budynek obsługi pasażerskiej, zespół przykrytych wspólnym zadaszeniem peronów autobusowych (między budynkiem i peronami nie ma dachu), zadaszony parking rowerowy, oddzielnie zadaszone przystanki komunikacji miejskiej oraz otwarty parking samochodowy dla 55 samochodów.

Centrum Przesiadkowe Sądowa to inwestycja o wartości 66 mln zł, z czego 43 mln zł pochodziły z dofinansowania z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Węzeł Sądowa jest jedyną inwestycją I etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dotowaną z POIiŚ. Pozostałe trzy – również już gotowe: Ligota, Brynów i Zawodzie - wsparły środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego – z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.(PAP)