Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKS Szczecin ponad liniowym budżetem ZDiTM

infobus
20.01.2021 08:00

ZDiTM Szczecin jest już po terminie otwarcia ofert w przetargu na obsługę pakietu linii dziennych, nocnych i transportu na żądanie.

O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Jedna oferta

Do zamawiającego jak co roku wpłynęła oferta od PKS Szczecin, który chce wykonywać usługi przewozu dla ZDiTM za łączną cenę 20 565 739,64 PLN, z czego zamówienie podstawowe (linie dzienne i nocne) opiewa na kwotę 19 787 869,94 PLN, a zamówienie objęte prawem opcji – 777 870,00 PLN (transport na żądanie).

Z oferty PKS dowiadujemy się ponadto, że stawka za 1 wzkm dla linii dziennych i nocnych wynosi 7,77 zł brutto.

O ile pojawienie się jednej oferty i to od PKS nie jest zaskakujące, o tyle mocno dziwi wysoka cena jaką zaoferował przewoźnik, która istotnie przekracza budżet zamawiającego. ZDiTM zamierza przeznaczyć na zamówienie maksymalnie kwotę 16 340 695,00 PLN. Umowa na nowych warunkach ma obowiązywać od 1 marca do 31 grudnia. Zatem pozostał czas na ewentualne unieważnienie przetargu, co w powyższych okolicznościach wydaje się wysoce prawdopodobne. Czekamy zatem na ostateczne rozstrzygnięcie ZDiTM.

Linie dla przewoźnika

Zamówienie dotyczy wykonywania usług przewozowych zgodnie z rozkładami jazdy dostarczonymi przez zamawiającego na liniach autobusowych w dziennej, nocnej komunikacji i obsłudze transportu na żądanie. W ramach tych usług obsługiwane będą linie:

  • dzienne zwykłe - 52, 58, 59, 70, 76, 81, 83, 88, 98, 105, 108, 121, 122, 123, 124,
  • nocne – 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536,
  • trasy stałe oraz wygenerowane dla transportu na żądanie.

Do 17 lat

ZDiTM planuje, że przewoźnik w trakcie obowiązywania umowy wykona 2 546 701,37 wzkm wynikające z rozkładów jazdy oraz 6 450 wzkm wynikające z czasu funkcjonowania transportu na żądanie. Powyższe wielkości mogą ulec zmianie w granicach +/- 30%.

Do realizacji zadań przewozowych ZDiTM wymaga minimum 66 autobusów w tym:

  • 7 sztuk autobusów klasy MIKRO,
  • 16 sztuk pojazdów MIDI,
  • 23 sztuk taboru MAXI,
  • 20 sztuk autobusów MEGA - przegubowych.

Wszystkie pojazdy zgłoszone do obsługi w ciągu 60 dni od podpisania umowy muszą być w barwach miasta Szczecin, tj. Floating Garden. Średni wiek taboru nie może przekraczać 17 lat, przy czym średni wiek taboru w grupie MIKRO i MINI nie może przekroczyć 12 lat.

Zamawiający wymaga, aby przewoźnik posiadał na obszarze działania zamawiającego lub gmin sąsiednich bazę transportową wraz z niezbędnym wyposażeniem dla dokonywania bieżących napraw i codziennej kontroli stanu sprawności technicznej taboru realizującego usługi będące przedmiotem zamówienia. Wykonawca kupując nowy autobus musi nabyć go z silnikiem spełniającym normę Euro 5, jeżeli natomiast dokonuje zakupu autobusu używanego, kilkuletniego, to musi on posiadać silnik spełniający normę emisji spalin nie mniejszą niż Euro 3.