ZTM Kielce wybiera MPK Kielce na unijne autobusy
14 stycznia Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę 40 autobusów, w tym 35 klasy MAXI i 5 klasy MIDI.
Świadczenie usług ma rozpocząć się po upływie 5 miesięcy od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż od dnia – 1 lipca 2021 roku. Koniec realizacji tych przewozów z MPK Kielce zaplanowano na dzień 30 czerwca 2023 roku. To oznacza dwa lata pracy przewozowej.
SOLARISY DLA ZWYCIĘZCY
To także oznacza, że pod pieczą kieleckiego przewoźnika nadal zostanie 40 Solarisów, w tym:
- 15 szt. Solaris Urbino 12 wyprodukowanych w 2010 roku,
- 20 szt. Solaris Urbino 12 z 2009 roku
- 5 sztuk Solarisów Urbino 10 wyprodukowanych w 2010 roku.
ZTM planuje, że przewoźnik w całym okresie obowiązywania umowy wykona 4 600 000 wozokilometrów, z czego 1 150 000 w 2021 roku, 2 300 000 w 2022 roku, 1 150 000 w 2023 roku.
JEDNA OFERTA
Składanie ofert w tym przetargu wyznaczono na 8 grudnia i wówczas okazało się, że do tego zamówienia zgłosiła się tylko jedna firma – MPK Kielce, która zaproponowała kwotę 6,59 zł brutto za wzkm, co w skali całego kontraktu daje sumę 30.314.000 PLN brutto (VAT 8%).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei budżet zamawiającego wynosił 5,77 zł brutto, co daje całościową kwotę zamówienia na poziomie 26.542.000 zł brutto.
To oznacza przekroczenie kwoty przygotowanej przez ZTM o prawie 4 mln zł brutto. Jak tłumaczyła w materiale TVP prezes MPK Kielce, Elżbieta Śreniawska – firma przygotowując ofertę kierowała się m.in. wzrostem ceny paliw, a także wzrostem płacy minimalnej. Wpływ na końcową ceną miała także wycena dotycząca utrzymania taboru na właściwym poziomie.
Widocznie taka argumentacja przekonała ZTM Kielce i teraz czekamy już tylko na podpisanie umowy.