Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Liniowe przetargi ZTM w IV kwartale 2020

infobus
14.01.2021 10:00

Ostatni kwartał 2020 roku już za nami, dlatego ponownie zapraszamy na podsumowanie przetargów Zarządu Transportu Metropolitarnego.

Poniżej przedstawiamy standardowo już chronologiczne zestawienie przetargów 2020 roku:

– 20. października

ogłoszono przetarg na pakiet dwóch linii nr 912 relacji: Katowice Ligota Akademiki ↔ Katowice Brynów Centrum Przesiadkowe i 913 relacji: Katowice Panewniki Owsiana ↔ Brynów Centrum Przesiadkowe. ZTM wymagał do realizacji tego postępowania 5 szt. autobusów typu BN (do 12,5m) z 2013 roku produkcji, spełniającego co najmniej normę emisji spalin EURO 5 i mogących pomieścić 91. pasażerów z czego przynajmniej 21 na miejscach siedzących. Pojazdy przez 12 miesięcy, począwszy od 1 stycznia do 31. grudnia 2021 miałyby przejechać 312 000 wzkm.

Zamawiający na to zadanie przeznaczył 2,57 mln zł brutto (7,62 zł netto /wzkm). Jedyną ofertę przewyższającą kosztorys, którą ZTM zaakceptowało przedstawiła firma U.T. Pawelec z Pacanowa, proponując usługi za 2.638.396,80 zł brutto (7,83 zł netto /wzkm).

– 6. listopada

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 922 relacji: Chorzów Stary Szyb Prezydent ↔ Piekary Brzeziny Śląskie Skrzyżowanie. Organizator do tego zadania wymagał 1 szt. autobusu typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 40 miejsc, nie starszy niż (rok produkcji) z 2016 roku produkcji i spełniającego normy emisji spalin min. EURO 6. Pojazd od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku miałyby przejechać 108 186 wzkm.

ZTM przeznaczył na to zadanie 491.000 zł brutto (4,20 zł netto /wzkm). Organizator otrzymał aż cztery oferty, najtańszą i zwycięską propozycję przedstawiła firma INTRANS z Sosnowca, proponując swoje usługi w cenie 347.017,41 zł brutto (2,96 zł netto /wzkm). Drugą propozycję przedstawiła firma z Dąbrowy Górniczej – p. Łukasza Łach, który zaproponował usługi na poziomie 348.185,82 zł brutto (2,98 zł netto /wzkm). Trzecie miejsce należało do firmy p. Brożka z Zabrza, proponując usługi za 384.406,50 zł brutto (3,29 zł netto /wzkm). Ostatnie miejsce w stawce zamyka oferta firmy Murgór-Trans z Katowic. Przewoźnik wycenił swoją propozycję na 428.806,03 zł brutto (3,67 zł netto /wzkm).

– 14. grudnia

ogłoszono przetarg na linię 232 relacji: Gliwice Europa Centralna (okrężna). ZTM wymagał do obsługi 1 szt. autobusu typu BN (do 12,5 m), wyprodukowanego co najmniej w 2016 roku,spełniającego co najmniej normę emisji spalin EURO 6 i mogących pomieścić co najmniej 91 pasażerów, w tym 21 na miejscach siedzących. Pojazd od 2. stycznia 2021 do 30. kwietnia 2022 roku miałby pokonać 86 700 wzkm.

ZTM przeznaczył na to zadanie 562.000 zł brutto (6,00 zł netto /wzkm). Z dwóch złożonych ofert, tańszą – którą zaakceptowano – propozycję przedstawiła spółka KŁOSOK z Żor, która opiewała na kwotę 617.997,60 zł brutto (6,60 zł netto /wzkm), droższą od firmy PKMM Świerklaniec na kwotę 781.860,60 zł brutto (8,35 zł netto /wzkm) – odrzucono.

– 23. grudnia

ogłoszono przetarg na za-tramwajową linię 900 relacji: Katowice Cmentarz Komunalny ↔ Osiedle Witosa Pętla. Organizator wymagał do obsługi 3 szt. autobusów typu AN (do 10,5 m), wyprodukowanych w 2013 roku i spełniających co najmniej normę emisji spalin EURO 5, mogących pomieścić co najmniej 60 pasażerów, w tym 15 na miejscach siedzących . Pojazdy od 1. maja 2021 roku do 30. kwietnia 2022 roku miałyby przejechać 166 000 wzkm.

Postępowanie nadal jest w toku i termin składania i otwarcia ofert nastąpi 1 lutego 2021 roku.

– 31. grudnia

ogłoszono przetarg na linię nr 647 relacji: Zabrze Goethego ↔ Ornontowice Centrum. ZTM wymagał do realizacji tego postępowania 2 szt. autobusów typu BN (do 12,5m) z 2013 roku produkcji, spełniającego co najmniej normę emisji spalin EURO 5 i mogących pomieścić 91. pasażerów z czego przynajmniej 21 na miejscach siedzących. Pojazdy przez 12 miesięcy, począwszy od 1 lutego do 31. grudnia 2021 miałyby przejechać 85 000 wzkm.

Zamawiający na to zadanie przeznaczył 613.000 zł brutto (6,68 zł netto /wzkm). ZTM otrzymał cztery oferty – najtańsze od spółki EUROZEBRA z Radzionkowa i spółki CITY-LINE 2 z Chorzowa opiewające na kwotę 595.782 zł brutto (6,49 zł netto /wzkm) – obie firmy przedstawiły te same propozycje finansowe. Drugą z kolei ofertą była oferta spółki KŁOSOK z Żor – 688.500 zł brutto (7,50 zł netto /wzkm). Ostatnia w peletonie była oferta spółki METEOR/IREX-1 proponując swoje usługi w cenie 722.466 zł brutto (7,87 zł netto /wzkm).

Podsumowując

IV kwartał 2020 roku pracy ZTM, to poza zmniejszenie liczby zamówień, widać również spore zainteresowanie nowych podmiotów, którzy mogą namieszać w szeregach organizatora

Na postępowania przetargowe przeznaczono do tej pory 4.199.193,81 zł brutto, a przewoźnicy wykonają 591 886 wzkm. Zatem ZTM średnio zapłaci 6,57 zł netto za wzkm.