MAN potwierdza: 204 autobusy ze Starachowic na Węgry
Od kilku lat państwowy przewoźnik autobusowych na Węgrzech – firma Volánbusz Zrt. polega na markach MAN i Neoplan.
I to się nie zmienia, a wręcz przeciwnie - ta współpraca zaczyna obejmować coraz większą liczbę zamawianych pojazdów. W tym roku węgierskie przedsiębiorstwo transportowe odbierze 204 autobusy miejskie typu MAN Lion’s City G (A23), które wyprodukuje zakład MAN Bus Starachowice. Po raz pierwszy o tym gigantycznym zamówieniu pisaliśmy TUTAJ.
Do lata
W grudniu 2020 roku dr Zoltán Pafféri, prezes zarządu Volánbusz Zrt., Beatrix Magyar, dyrektor zarządzająca Volánbuszpark Kft, Martin Strier, dyrektorem zarządzającym MAN Truck & Bus na Węgrzech i Hoyos György, dyrektor sprzedaży autobusów MAN na Węgry podpisali umowę.
Volánbusz otrzyma łącznie 72 autobusy, a Volán Buszpark Kft 132 autobusy. Wszystkie pojazdy mają zostać dostarczone do lata 2021 roku i bezpiecznie oraz wygodnie wozić pasażerów na terenie całych Węgier.
Dodajmy, że Volánbusz od lat kupuje autokary od MAN Truck & Bus.
-„Na ten rok węgierska firma transportowa zamówiła u nas 29 szt. autobusów Neoplan Tourliner. W zeszłym roku. była to liczba 31 egzemplarzy, a w 2017 roku - 30 autokarów. -„Dlatego teraz bardzo się cieszymy, że Volánbusz chce, abyśmy dostarczali również swoje autobusy miejskie. To wielki sukces, z którego nasz zespół na Węgrzech jest bardzo dumny! - mówi Martin Strier.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Węgierski standard
Dzięki 18-metrowej długości pojazdy A23(czyli z poprzedniej generacji MAN) zaoferują miejsca siedzące dla maksymalnie aż 55 pasażerów.
-„W dobie pandemii koronawirusa zapewnienie wystarczającej przestrzeni nabiera obecnie coraz większego znaczenia. W naszych autobusach przegubowych pasażerowie są w stanie lepiej zachować dystans” - mówi Rudi Kuchta, szef Business Unit Bus w MAN Truck & Bus i dodaje: -„Naszym zdaniem wymagania w zakresie bezpieczeństwa pasażerów, w tym wzrost wolnej przestrzeni będą w przyszłości rosły."
Ponadto wszystkie zamówione autobusy są niskopodłogowe, wyposażone w rampę dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych. Mają także system klimatyzacji, elektroniczny system informacji, liczniki pasażerów i wiele systemów bezpieczeństwa.
Pod „maską” mamy silniki diesla Euro 6 o mocy 360 KM (265 kW), które współpracują z sześciobiegowymi automatami ZF EcoLife, co zdaniem przewoźnika gwarantuje płynną jazdę i jak najmniejsze zużycie paliwa.