Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Liniowa powtórka się opłaca. Przykład Prudnika

infobus
08.01.2021 12:00

Opolski Prudnik miał chwilę czasu i po przekroczeniu budżetu w pierwszym postępowaniu, szybko zorganizował drugi przetarg na obsługę komunikacji miejskiej w 2021 r.

I to się opłaciło

Podejście nr 1

Gmina Prudnik zakończyła niepowodzeniem pierwszy przetarg, którego przedmiotem było świadczenie usługi na liniach komunikacji miejskiej w Prudniku w trzech okresach:

  • od 1 stycznia 2021 roku do 25 czerwca 2021 roku i od 1 września 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku,
  • w dniu 1 listopada,
  • od 26 czerwca 2021 roku do 31 sierpnia 2021 roku.

Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty pochodzące od:

  • Opolskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej S.A. – cena 395 000,00 PLN,
  • Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego FOX Michał Jednoróg – cena 384 000,00 PLN.

Zamawiający miał przygotowaną kwotę 370 000,00 PLN na sfinansowanie usług przewozu. Mimo, że cena oferty nr 2 była minimalnie wyższa od zaplanowanego na to zadanie budżetu, gmina zdecydowała, że nie będzie dopłacać do przewozów. Konsekwencją tego było unieważnienie przetargu.

Podejście nr 2

Urzędnicy szybko rozpisali ponowny przetarg, w którym otwarcie ofert nastąpiło w dniu 28 grudnia. Tym razem w przetargu pojawili się ci sami oferenci, ale z niższymi cenami:

  • Opolskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej S.A. – cena 349 000,00 PLN,
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe FOX Michał Jednoróg – cena 364 400,00 PLN.

Budżet zamawiającego w stosunku do poprzedniego razu nie zmienił się i nadal wynosi 370 000,00 PLN. Oznacza to, że tym razem wybór najkorzystniejszej oferty to tylko formalność.

Obowiązki przewoźnika

Do realizacji zamówienia przewidziane są co najmniej trzy autobusy niskopodłogowe do przewozu osób w komunikacji miejskiej, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej zdolności ruchowej, nie starsze niż 10 letnie. Zamawiający podał, że w trakcie realizacji usługi komunikacji miejskiej w 2019 roku przejechano łącznie 134 187,3 km. W trakcie trwania umowy, w związku z prowadzonymi pracami remontowymi ulic na linii komunikacji miejskiej, rozkłady jazdy, trasy kursowania autobusów oraz liczba kilometrów mogą ulec zmianie do 5%. Przewoźnik będzie miał obowiązek w terminie do 15 dni od podpisania umowy rozwiesić aktualne rozkłady jazdy na wszystkich przystankach komunikacji miejskiej oraz dbać o ich ciągłą czytelność.

Z kolei w terminie do 60 dni od podpisania umowy przewoźnik musi umieścić tabliczki na przystankach komunikacji miejskiej z planem miasta, z zaznaczonymi trasami przejazdu autobusów komunikacji miejskiej oraz tabliczki określające lokalizację przystanku. Wykonawca w ramach świadczonych usług zobowiązany będzie do prowadzenia kontroli biletowych. Gmina ustaliła, iż cena biletów w komunikacji miejskiej za przejazd jednej osoby ma wynosić 1,40 PLN (bilet ulgowy 0,70 PLN).