Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne wyjątkowe Citaro. Spillmann nie zwalania tempa

infobus
06.12.2020 12:00

Firmie Omnibusverkehr Spillmann odebrała osiem hybrydowych pojazdów Mercedes-Benz Citaro.

Każdy z nich to niepowtarzalny projekt.

Niemiecki oryginał

Firma Spillmann z siedzibą w Bietigheim od dawna jest znana ze swoich oryginalnie zaprojektowanych autobusom. Wszystko zaczęło się w 2012 r. od sześciu pojazdów Citaro. Teraz flota prywatnej spółki to 26 pojazdów, która 4 grudnia powiększyła się o kolejnych osiem tematycznych autobusów.

Jak informuje przewoźnik, dzięki indywidualnemu wyposażeniu te wyjątkowe pojazdy są rozpoznawalne przez mieszkańców miasta, a pasażerowie są z nich zadowoleni. Uszkodzenia spowodowane wandalizmem prawie nie istnieją.

Teraz firma wprowadziła do użytku kolejnych osiem nowych autobusów tematycznych. Pod nazwami „American School Bus”, „Ocean Floor”, „A History of Daimler Buses”, „Germany”, „A History of Spillmann”, „Countries and Cultures”, „Movie” i „Rainforest”, firma Spillmann ponownie zainscenizowała różne tematy w ciekawy wizualnie sposób.

Uwagę pasażerów przykuwają nie tylko ściany boczne z zadrukowanymi obrazkami i motywami. Dopasowane kolorystycznie poręcze i wielkoformatowe zadrukowane podłogi również urzekają pasażerów. Tak więc jako pasażer w jednym autobusie możesz stać na dnie oceanu, podczas gdy w innym autobusie możesz znaleźć się na pop-artowym wzorze lub na trawniku. Dobre!

American School Bus

Najciekawsza jednak artystycznie propozycja to „American School Bus”, czyli Citaro pomalowane na żółto / czarno, czyli tak jak amerykański autobus szkolny.  Na tylnej szybie wyraźnie dużymi literami widnieje napis „School Bus”.

Firma Spillmann zamówiła wszystkie nowe modele Citaro z kompaktowym modułem hybrydowym. Ekonomiczny silnik diesla jest wspomagany przez wydajny silnik elektryczny o mocy 14 kW. Rekuperuje on energię podczas hamowania i wspomaga konwencjonalny układ napędowy podczas ruszania. W zależności od specyfiki operacji i topografii, to rozwiązanie może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 8,5 procent. Co więcej, we wszystkich pojazdach montowany jest także system wspomagania Sideguard Assist. Radarowy asystent ochrony bocznej pomaga kierowcy autobusu podczas wykonywania krytycznych skrętów w prawo.

W czasie pandemii Spillmann nie zapomniał o bezpieczeństwie kierowców. Aby zapewnić skuteczną ochronę przed wirusami, wszystkie pojazdy są już wyposażone w duże ekrany działowe oraz system klimatyzacji, który umożliwia niezależne sterowanie dla miejsca pracy kierowcy i kabiny pasażerskiej. Dodatkowo wszystkie filtry w pojeździe zostały zastąpione wysokowydajnymi filtrami cząstek stałych z antywirusową warstwą przed COVID-19.