Arrivia o kontroli ITD: Nieprawidłowości dt. 0,15% kierowców
W nawiązaniu do konferencji prasowej zorganizowanej przez Inspekcję Transportu Drogowego 2 grudnia br. firma Arriva Polska przesłała nam oświadczenie, gdzie m.in. możemy przeczytać:
–„Kontrola ITD obejmowała okres 10 miesięcy, pracę 142 kierowców oraz działalność w kilku oddziałach, zbadano ponad 3000 różnego rodzaju dokumentów. Łącznie kontrola w naszej firmie trwała 5 razy dłużej niż u pozostałych objętych kontrolą operatorów. Skala przedstawionych sytuacji, które miałyby być nieprawidłowościami w zakresie czasu pracy dotyczy zaledwie 0,15% kierowców. Stąd formułowanie na tej podstawie ogólnych ocen jest nieuprawnione” – podkreśla firma i dodaje:
-„Do wszystkich ujętych w protokole pokontrolnym wątpliwości odniesiemy się z największą starannością, również tych odnoszących się do badań technicznych pojazdów. Brak aktualnych badań dotyczył zaledwie 0,01% uruchamianych w okresie kontroli autobusów.”
ZMIANY W PRAWIE
Podobnie jak ZTM Warszawa – o czym pisaliśmy TUTAJ – także i Arriva uważa, że kontrola czasu pracy kierowców wymaga zmian w prawie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„W naszej firmie prowadziliśmy i nadal prowadzimy bardzo dokładną ewidencję czasu pracy kierowców. W ostatnim roku wzmocniliśmy ją poprzez zastosowanie nowoczesnego systemu informatycznego. Wszystko to realizujemy w oparciu o obowiązujące w Polsce prawo. Niestety, prawo to nie daje nam narzędzi do weryfikowania pracy kierowców w innych firmach, a także weryfikacji innych informacji – takich jak np. historia wykroczeń kandydata na kierowcę. Dlatego wystąpiliśmy z propozycją systemowych zmian m.in. do Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, Ministerstwa Infrastruktury oraz Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Niestety, nie zostały one jak do tej pory wprowadzone w życie – mówi Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy Arrivy Polska.
Takie rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo pasażerów i kierowców nie tylko pomogły by firmom w Warszawie, ale również innych przewoźników w Polsce.