Volanbusz stawia na klasę MEGA i Conceto G
Między Budapesztem a jego przedmieściami będzie kursować 30 nowych autobusów przegubowych
Ostatnio informowaliśmy w InfoBusie o dużym kontrakcie MAN dla Volánbusz. Jak się okazuje, węgierska grupa transportowa zaczyna coraz mocniej stawiać na pojazdy przegubowe i to różnych marek.
Jesienią flotę Volánbusz wzmocniło 30 pojazdów typu Mercedes-Benz Conecto G, które można było już wcześniej spotkać Mercedes w Budapeszcie w taborze BKV i VT Arriva. Ponadto są one coraz popularniejsze w innych, dużych węgierskich miastach jak Győr i Székesfehérvár, gdzie jeździ ok. 60 takich autobusów Mercedesa.
Jesienne wzmocnienie
W październiku flota autobusów podmiejskich w regionie Budapesztu powiększyła się o nowe, klimatyzowane autobusy niskopodłogowe, które zostały zakupione wyłącznie z funduszy państwowych. Dostawy Conecto G do sieci Volánbusz rozpoczęły się w sierpniu od 20 szt. a zakończyły się przegubową dziesiątką pod koniec października.
Wszystkie najnowsze egzemplarze od listopada kursują z Pécel, Gyál i Szigetszentmiklós do Budapesztu i z powrotem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe pojazdy oferują 37 miejsc siedzących i 76 miejsc stojących. Pod maską mamy 6-cylindrowe silniki wysokoprężne Euro 6d o mocy 360 KM. Conecto wyprodukowane zostały w Turcji, a dodatkowe systemy informacyjne zostały zainstalowane na terenie węgierskiego dostawcy w Debreczynie.
6 i pół roku
Zoltán Pafféri, dyrektor generalny Volánbusz Zrt., powiedział, że wprowadzenie 30 nowych autobusów odnowi w połowie przegubową flotę w regionie budapesztańskiej aglomeracji, zmniejszając średni wiek floty do prawie 6 i pół roku . Do końca 2021 roku Volánbusz planuje zakup kolejnych 574 nowych autobusów - głównie spalinowych, dwu- i trzyosiowych. To oznacza wyścig z … własnym rządem, który w ramach programu Green Bus chce, aby od 2022 r. węgierskie miasta liczące ponad 25 000 mieszkańców kupowały już tylko bezemisyjne ebusy.