Dwóch zwycięzców na ZKA na trasie Warka-Radom
Coraz bliżej remontu torów na odcinku Warka-Radom, a to znaczy, że zamiast pociągów pojawią się autobusy zastępcze.
Koleje Mazowieckie wybrały już przewoźników, którzy będą realizować przewozy w ramach komunikacji zastępczej. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania z czego:
- zadanie 1 - to obsługa przewozów autobusami niskopodłogowymi lub niskowejściowymi o charakterze międzymiastowym – planowana praca przewozowa to maksymalnie 270 480,00 wozokilometrów,
- zadanie 2 - obsługa przewozów autobusami wysokopodłogowymi o charakterze międzymiastowym lub turystycznym - planowana praca przewozowa to 405 720,00 wozokilometrów.
Oferenci w zadaniu 1
Do zadania nr 1 zgłosiło się pięć podmiotów:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Polonus w Warszawie S.A. – cena 1 153 867,68 PLN brutto (3,95 PLN netto/wzkm),
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – cena 1 460 592,00 PLN brutto (5,00 PLN netto/wzkm),
- MARKPOL Transport krajowy- zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 1 656 311,33 PLN (5,67 PLN netto/wzkm),
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 1 746 868,03 PLN brutto (5,98 PLN netto/wzkm),
- Transport and Infrastructure Management sp. z o.o. – cena 1 130 498,21 PLN brutto (3,87 PLN netto/wzkm).
Koleje Mazowieckie jako najkorzystniejszą w tym zadaniu uznały ofertę od Transport and Infrastructure Management sp. z o.o.
Więcej chętnych na autobusy wysokopodłogowe
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei w zadaniu nr 2 – a więc w pakiecie dotyczącym obsługi ZKA autobusami wysokopodłogowymi oferty złożyli:
- Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak – cena 1 187 461,30 PLN brutto (2,71 PLN netto),
- Raf Trans sp. z o.o. – cena 1 371 495,89 PLN brutto (3,13 PLN netto),
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Polonus w Warszawie S.A. – cena 1 134 879,98 PLN brutto (2,59 PLN netto/wzkm),
- P.T.H.U. DAR-BUS Dariusz Denis – cena 1 283 860,37 PN brutto (2,93 PLN netto/wzkm),
- Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 1 349 587,01 PLN brutto (3,08 PLN netto/wzkm),
- MARKPOL Transport krajowy- zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 1 327 678,13 PLN brutto (3,03 PLN netto/wzkm),
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 1 121 734,66 PLN brutto (2,56 PLN netto/wzkm),
- LEMBUS Józef Lemieszek – cena 1 336 441,68 PLN brutto (3,05 PLN netto/wzkm).
Zadanie wysokopodłogowe zwyciężyła Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków. Zastępcza komunikacja autobusowa będzie jeździła za pociągi w okresie od 13 grudnia do 13 marca 2021 roku.
Wymagania taborowe
Zadanie nr 1 ma być realizowane przy wykorzystaniu 10 autobusów (w tym trzech rezerwowych). Z kolei dla zadania 2 przewidziano 13 autobusów (w tym trzy pełniące rolę rezerwowych). Wszystkie autobusy mają być nie starsze niż z 2010 roku. W pozostałym zakresie stan techniczny autobusów przeznaczonych do ZKA ma przedstawiać się następująco:
- zamawiający nie dopuszcza do realizacji usług pojazdów typu SAM, tj. takich, które zostały zabudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub własnej ramy konstrukcyjnej,
- autobusy muszą posiadać oznaczenia brygad, za szybą czołową, jak również numery taborowe umieszczone w sześciu punktach nadwozia oraz dwóch punktach wewnątrz pojazdów,
- zamawiający wymaga umieszczenia w autobusach informacji pasażerskiej – dotyczącej obowiązującej taryfy biletowej, przewozowej i regulaminów,
- pojazdy mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczne czołowe – z oznaczeniem numeru linii wraz z przystankiem docelowym,
- zewnętrzna kolorystyka autobusów ma być utrzymana w jednolitych barwach,
- wykonawca ma obowiązek zapewnić utrzymanie w pojazdach komfortowej temperatury dla podróżnych – obejmuje to również konieczność wyposażenia autobusów w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,
- autobusy mają być wyposażone w urządzenia lokalizacji GPS.