Szkolne autobusy elektryczne także w Kanadzie. Transdev!
Nie tylko Polska kupuje elektryczne autobusy szkolne. W poszukiwaniu podobnych kontraktów zawędrowaliśmy … do Kanady, gdzie firma Transdev Canada w elektryczne gimbusy zainwestowała 3 miliony euro. Z własnego portfela.
27 nowych ebusów oddanych zostało do użytku we wrześniu br. – wraz z początkiem roku szkolnego.
EKOLOGICZNY TRANSPORT
27 autobusów szkolnych, opracowanych przez firmę Lion z Quebecu, umożliwi firmie Transdev Canada zmniejszenie emisji o 99% w porównaniu z autobusami z silnikiem diesla w ramach szkolnych dojazdów w Quebecu oraz w regionach Estrie i Montérégie.
Dzięki tej inwestycji Transdev Canada jest aktualnie największym prywatnym operatorem elektrycznych autobusów szkolnych w Ameryce Północnej. Do końca 2021 r. grupa zwiększy swoją flotę do 31 elektrycznych gimbusów.
Warto dodać, że Transdev zdecydował się rozwinąć transformację energetyczną m.in. ze względu na fakt, że energia elektryczna wytwarzana jest lokalnie i pochodzi głównie z hydroelektrowni.
Dlatego tez Transdev chce do 2025 roku zelektryfikować 100% swojej floty autobusów szkolnych w Quebecu. Ambitnie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Szkolne autobusy zasilane bateryjnie to pierwszy krok w transformacji. W tym czasie rozwiązania oparte na wodorze i ogniwach paliwowych zyskają na znaczeniu. Naszą ambicją jest posiadanie floty pojazdów w 100% niskoemisyjnych do 2030 roku – powiedział Thierry Mallet, dyrektor generalny Transdev Group.
Dodajmy, że w kwietniu 2019 roku Transdev ogłosił przejęcie Voyago Group. Dzięki temu, Transdev Canada zatrudnia obecnie 2600 pracowników obsługujących 36 milionów podróży rocznie w Quebecu i Ontario, przy obrotach 125 milionów euro w 2019 roku.
ELEKTRYCZNY TRANSDEV
Pod koniec 2019 r. cała Grupa Transdev eksploatowała 829 autobusów elektrycznych na całym świecie. W 2020 r. ta liczba ma wzrosną do 1200 szt. , w tym pojazdy bateryjne i na wodorowe ogniwa paliwowe.
W Europie Transdev jest już wiodącym operatorem autobusów elektrycznych zasilanych bateryjnie. Przede wszystkim chodzi tutaj o kontrakty w Holandii (Amsterdam, Schiphol, Eindhoven) oraz w Szwecji (Göteborg) oraz w wielu sieciach we Francji (Paryż, Valence, region południowy).