Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Jaworzno zaczyna odbiory kolejnych elektrobusów. Od Solarisa

infobus
27.11.2020 18:01

27 listopada do bazy PKM Jaworzno dotarł pierwszy elektrobus z puli dwudziestu zamówionych przez miasto.

Na dobry początek na Śląsk przybył Solaris Urbino 8,9LE electric.

Czas odbiorów

Przypomnijmy, że najnowszy jaworznicki projekt przewiduje:

  • zakup 20 elektrycznych autobusów, w tym 5 szt. klasy MIDI - Solaris Urbino 8,9LE electric. i 15 szt. klasy MAXI - Solaris Urbino 12 electric;
  • budowę kolejnych 5 stacji pantografowych,
  • montaż 10 ładowarek typu plug-in w zajezdni PKM.

Aktualnie trwają szczegółowe odbiory pierwszego autobusu klasy MIDI, ale już zaplanowane są kolejne dostawy ebusów.

80 procent taboru

Po realizacji unijnego projektu „Zakup elektrycznego taboru autobusowego wraz z systemem inteligentnego zarządzania flotą pojazdów", ponad 80% kursów PKM Jaworzno w dni robocze realizowanych będzie ekologicznym taborem.

Termin zakończenia projektu to 2021 rok.

To nie koniec jaworznickich eko wzmocnień. Gmina i PKM Jaworzno przygotowały jeszcze drugi projekt - w oparciu o śląski ZIT – na zakup 6 autobusów przegubowych klasy MEGA. To razem daje 26 nowych elektrycznych autobusów wraz z niezbędna infrastrukturą.

Warto dodać, że dotychczas eksploatowane przez PKM Jaworzno autobusy elektryczne pokonały już w sumie ponad 7 mln kilometrów.

Jaworznicki standard

Wszystkie nowe elektrobusy posiadają klimatyzację, gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, Wi-Fi, monitoring, system audiowizualnej informacji pasażerskiej oraz liczne ułatwienia dla osób niepełnosprawnych.

Nowy tabor wyróżniać będą m. in. tablice rejestracyjne z zielonymi znakami oraz zewnętrzne wyświetlacze informacji pasażerskiej z diodami w kolorze białym zamiast pomarańczowego.

W mieście rozbudowana zostanie także infrastruktura do ładowania elektrobusów. W zajezdni zamontowanych zostanie 10 ładowarek typu plug-in, a stacje pantografowe pojawią się dodatkowo na przystankach ŁUBOWIEC PĘTLA, PODŁĘŻE OSIEDLE i KRAKOWSKA PĘTLA. Dzięki temu zeroemisyjne i ciche pojazdy będą mogły w większym stopniu obsługiwać m. in. kursy linii 312, 314, 319 i 350.