Solaris przesuwa dostawy trolejbusów do Lublina
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie poinformował, że firma Solaris Bus & Coach poprosiła o możliwość skorzystania z rezerwowego terminu na dostawę pięciu przegubowych trolejbusów.
Tym samym pierwsze lubelskie Trollino 18 IV generacji dotrą do miasta na początku grudnia. To już za kilkanaście dni.
Nowy termin
Zgodnie z umową, dostawa pięciu trolejbusów klasy MEGA powinna nastąpić w listopadzie br.
-„Korzystając z zapisów umowy, dostawca zwrócił się do nas z prośbą o wydłużenie terminu dostawy do 2 grudnia – informuje Monika Białach z lubelskiego ZTM. – Jako powód podał sytuację epidemiologiczną, a w szczególności trudną sytuację podwykonawców.
Przypomnijmy, że pierwszy z 18-metrowych Solarisów już jeździł po Lublinie w połowie września, przechodząc testy homologacyjne.
Lubelski standard
ZTM w Lublinie zamówił łącznie 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18. Pierwsza piątka przyjedzie na początku grudnia, a kolejnych dziesięć na początku kwietnia 2021 r. Wszystkie wejdą do obsługi 156, 158 i 160.
15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 wyposażonych będzie w baterie Solaris High Power, o pojemności 58 kWh. Umożliwiają one poruszanie się pojazdu poza siecią trakcyjną, np. w przypadku braku prądu lub konieczności zmiany trasy. Możliwe staje się również wyznaczanie nowych linii bez konieczności budowy sieci zasilającej. Poprzez automatyczny odbierak prądu, w który wyposażone zostaną trolejbusy, energia będzie napędzać trolejbus oraz ładować baterie z wykorzystaniem systemu o nazwie In-Motion-Charging. W każdym z pojazdów zainstalowany będzie silnik trakcyjny o mocy 240 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wszystkie trolejbusy wyposażone zostaną w elektryczną klimatyzację miejsca pracy kierowcy oraz przestrzeni pasażerskiej. Całość oświetlenia wykonana zostanie w przyjaznej środowisku i ekonomicznej technologii LED. Do dyspozycji pasażerów oddane będą m.in. biletomaty akceptujące płatności zbliżeniowe kartami i telefonami oraz ładowarki USB umożliwiające podładowanie np. telefonu. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwać będzie system kamer rejestrujących obraz wewnątrz pojazdów oraz przed i za nim. Zamówione przegubowce mają być też wyposażone w urządzenia zliczające pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach
Nie tylko trolejbusy
Współpraca Solarisa oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji sięga roku 1996, gdy do Lublina – jako jednego z pierwszych miast – trafiły autobusy polskiego producenta. MPK i ZTM zamówił dotychczas 158 autobusów i trolejbusów różnych długości wyprodukowanych w podpoznańskim Bolechowie, w tym pierwsze w Polsce niskopodłogowe przegubowe trolejbusy.
Pod koniec 2019 r. Lublin zamówił także 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Ich dostawy mają nastąpić we wrześniu 2021 roku
Z kolei w maju br. lubelski ZTM zamówił dodatkowo 12 autobusów Solaris Urbino 12 electric. Ich przyjazd planowo rozłożono na okres od listopada 2021 roku do kwietnia 2022 roku. Siedem Urbino 12 electric zostanie dostarczonych przed końcem 2021 roku, kolejnych pięć pojawi się na ulicach miasta w pierwszej połowie 2022 roku.