Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Testowy ruch w Kraśniku: ZAZ i Yutong

infobus
21.11.2020 08:00

18 listopada MPK Kraśnik rozpoczęło krótkie testy autobusu miejskiego klasy MIDI ZAZ A10.

Autobus produkowany jest przez ukraińską firmę ZaZavto, która posiada swoją fabrykę w Zaporożu.

Czas na ZAZ

-„Do tej pory testowaliśmy już różne autobusy od różnych producentów, których ceny (fabrycznie nowych) mieściły się w przedziale 550 000 - 2 200 000 zł). Ukraiński autobus jest jednak sporo tańszy, gdyż cena nowego autobusu oscyluje w okolicach 330 00 - 370 000 zł, co bez wątpienia może skusić przewoźników – informuje MPK Kraśnik

W Polsce autobusy tego typu kursują między innymi pod Warszawą, w Gminie Oborniki czy w Hajnówce.

Testy autobusu potrwają do poniedziałku 23.11.2020.

-„W ich trakcie sprawdzimy możliwości ZAZ-a pod kątem zużycia paliwa, pojemności pasażerskiej i jakości wykonania podzespołów. Warto dodać, że testowany egzemplarz przyjechał w tym tygodniu prosto z fabryki w Zaporożu, zaś nasza firma będzie pierwszą, która będzie testowała ten konkretny egzemplarz – dodaje MPK.

Elektryczny gość

Z kolei 19 listopada do zajezdni MPK Kraśnik dotarł kolejny autobus testowy - Yutong E12, oferowany w Polsce przez firmę Busxex.

-„Autobus ten jest absolutnym rekordzistą jeśli chodzi o dystans wykonywany na jednym ładowaniu - 470 km. Posiada też wiele udogodnień takich jak klimatyzacja, elektryczna rampa dla wózków (automatyczna), automatyczne opuszczanie szyby kabiny kierowcy, przyklęk, ładowarki USB do smartfonów przy każdym rzędzie siedzeń. Autobus składa się z komponentów marek popularnych na rynku autobusów - ISRI, WABCO czy ZF – dodaje przewoźnik.

 Autobus będzie testowany na wszystkich liniach do 1.12.2020. Przewoźnik prosimy pasażerów o podzielenie się swoimi opiniami na temat obu pojazdów.

Trochę techniki

Na koniec mamy kilka danych technicznych o autobusie ZAZ A10 przygotowanych przez firmę JI SERVICE, przedstawiciela tej marki w Polsce:

  • Długość – 8270 mm
  • Ilość miejsc siedzących - 23+1
  • Ogólna ilość miejsc - 61
  • Silnik - Weichai Power 4.1
  • Skrzynia biegów manualna - 6 biegowa ZF.
  • Klimatyzacja - Automatyczna Safkar (Turcja) 21 kW (wydajność 23 kW)
  • Kokpit - wirtualna deska rozdzielcza z funkcją automatycznego testowania układów autobusu. Układ typu Multiplex, oparty za 2 szynach CAN oraz 6 modułach elektronicznych.
  • Zużycie paliwa - od 16,5 litra do 22,5 litra w zależności od warunków eksploatacji oraz natężenia linii.
  • Układ hamulcowy – Knorr Bremse.
  • Tarcze oraz zaciski - Wabco (przód) oraz Knorr Blemse (Tył)
  • Zawieszenie - pneumatyczne oparte na resorach pneumatycznych Vibrcoustic (Węgry) oraz amortyzatorach SACHS (Niemcy)
  • Oświetlenie wewnętrzne – LED
  • Światła obrysowe – „WAŚ” (Polska)/ Herth&Bus
  • Światła tylne – „WAŚ” (Polska)
  • Światła przednie – „Nolden”
  • Kierunkowskaz boczny – LED
  • Sprężyny pneumatyczne klap bocznych  - Krosno (Polska)
  • Przewody układu chłodzenia/ ogrzewania – TERMOTEC (pięciowarstwowy silikon)
  • Układ ogrzewania - oparty na wysokowydajnych nagrzewnicach z wentylatorami „SPAL” (Włochy).
  • Fotele - produkcji tureckiej