Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Liniowe przetargi ZTM w III kwartale 2020 roku

infobus
19.11.2020 12:15

Podsumowujemy przetargi Zarządu Transportu Metropolitarnego na obsługę autobusowych linii, które w zostały ogłoszone w okresie sierpień bądź znamy ich wyniki – za okres lipiec – wrzesień 2020.

Generalnie pandemia spodobała, że tego typu transportowych zamówień nie ma ich za dużo, ale utrzymujemy cykl i przedstawiamy metropolitarne, liniowe przetargi.

– 2. czerwca

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 950 relacji: Katowice Wełnowiec GPP Business Park ↔ Katowice Dworzec. Organizator do tego zadania wymaga 2 szt. autobusów typu BN (do 12,5m) i pojemności co najmniej 91 miejsc z czego m.in. 21 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2012 roku produkcji i spełniającego normy emisji spalin min. EURO 5. Pojazdy od 1 lipca 2020 roku do 31 grudnia 2021 roku miałyby przejechać 80 000 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 579.000 zł brutto (6,70 zł netto /wzkm). Organizator otrzymał dwie oferty, tańszą i zwycięską propozycję przedstawiło PKM Katowice, proponując swoje usługi w cenie 569.379 zł brutto (6,59 zł netto /wzkm). Druga, droższa propozycja została złożona przez konsorcjum firm IREX, które składało się z firmy Meteor i IREX-1 ze Świętochłowic, które za swoje usługi zażyczyło sobie 930.528 zł brutto (10,77 zł netto /wzkm). PKM do obsługi przeznaczyło wstępnie dwa najnowsze Solarisy new Urbino 12.

– 10. lipca

ogłoszono przetarg na linię nr 924 relacji: Sośnicowice Pętla ↔ Gliwice Osiedle Waryńskiego Pętla. ZTM wymagał do realizacji tego postępowania 1 szt. autobusu typu M (do 8m) z 2010 roku produkcji, spełniającego co najmniej normę emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 40. pasażerów. Pojazd przez 15 miesięcy, począwszy od 1.września 2020 roku, miałby przejechać 114 000 wzkm. Zamawiający na to zadanie przeznaczył 468.000 zł brutto (3,80 zł netto /wzkm), a dodatkowe punkty można było uzyskać za normę emisji spalin i klimatyzowaną przestrzeń pasażerską. Walka była zacięta, ponieważ ZTM otrzymało aż 5 ofert w tym przetargu. Zacznijmy od najdroższej propozycji, którą przedstawiła firma MICHALUS z Dobczyc – przewoźnik znany m.in. z obsługi zastępczej komunikacji kolejowej dla KŚ i KM, który zaproponował swoje usługi za 689.472 zł brutto (5,60 zł netto /wzkm). Kolejną pod względem ceny ofertę złożyła EUROZEBRA, proponując usługi za 668.541,60 zł brutto (5,43 zł netto /wzkm). Następną z kolei propozycję przedstawiło Przedsiębiorstwo Transportowe Łukasz Łach z Dąbrowy Górniczej, który swoje usługi wycenił na 418.608 zł brutto (3,40 zł netto /wzkm). Przedostatnią propozycję przedstawiła firma U.P. Lucjan Brożek, która zaproponowała za to zadanie 405.064,80 zł brutto (3,29 zł netto /wzkm). Zwycięską propozycję przedstawiła spółka Murgór-Trans, która wyceniła usługi za 305.337,60 zł brutto (2,48 zł netto /wzkm).

– 24. września

ogłoszono postępowanie przetargowe na za-tramwajową linię T-21 relacji: Osiedle Zamkowe Pętla ↔ Sosnowiec Dworzec PKP. Organizator wymagał do obsługi 3 szt. autobusów typu BN (do 12,5 m), spełniających co najmniej normę emisji spalin EURO 3 i mogących pomieścić co najmniej 91 pasażerów, w tym 21 na miejscach siedzących. Pojazdy od 26. września do 11. października br. miałyby przejechać 15 753 wzkm, z opcją wydłużenia do 19 863 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 136.160 zł brutto (8,00 zł netto /wzkm). Jedyną ofertą, którą otrzymano i zaakceptowano, przedstawił PKM Sosnowiec, który wycenił swoje usługi na 147.334,66 zł brutto (8,66 zł netto /wzkm).

– 25. września

ogłoszono przetarg na za-tramwajową linię T-27 relacji: Osiedle Zamkowe Pętla ↔ Sosnowiec Dworzec PKP. Organizator wymagał do obsługi 3 szt. autobusów typu 2x BN (do 12,5 m), spełniających co najmniej normę emisji spalin EURO 3 i mogących pomieścić co najmniej 91 pasażerów, w tym 21 na miejscach siedzących oraz 1x CN (powyżej 12,5m) min. EURO 3 i co najmniej 140 pasażerów. Pojazdy od 26. września do 11. października br. miałyby przejechać 13 813 wzkm, z opcją wydłużenia do 17 444 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 122.940 zł brutto (8,24 zł netto /wzkm).  Tutaj również jedynym oferentem był PKM Sosnowiec, które przedstawiło propozycję na kwotę 132.508,76 zł brutto (8,88 zł netto /wzkm). Oczywiście oferta ze względu na brak ofert konkurencyjnych została zaakceptowana.

Podsumowując trzeci kwartał 2020 roku pracy ZTM, to widać znaczne zmniejszenie ilości zamówień – dobrym krokiem (w dobie pandemii) dla przewoźników, jak i Organizatora było nawiązanie wcześniejszych kontraktów długoterminowych. Na postępowania przetargowe przeznaczono do tej pory 1.154.560,02 zł brutto, a przewoźnicy wykonają 223 566 wzkm. Zatem ZTM średnio zapłaci 4,78 zł netto za wzkm.

Przetargowa oferta

Przedstawiona analiza to tylko wycinek autobusowych danych, jakie na bieżąco zbiera firma "JMK analizy rynku transportowego". Zapraszamy do zamawiania poszerzonych opracowań na temat całego transportowego rynku w Polsce. W artykule powyżej wykorzystano dane z raportu o przetargach na zakup nowych autobusów miejskich, który kosztuje u nas 150 PLN netto miesięcznie i jest aktualizowany on-line.

To nie wszystko. Na rok 2020 przygotowaliśmy szeroki zbiór transportowych opracowań, w tym m.in.:

· comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanych autobusów w Polsce;

· kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;

· analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusów miejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;

· analizy on-line przetargów na obsługę miejskich linii autobusowych;

· analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych i międzymiastowych linii autobusowych.

Wykonujemy również opracowania pod konkretne potrzeby. Ceny analiz firmy JMK zaczynają się od 150 PLN netto za m-c. Jesteś zainteresowany? Napisz na [email protected] / zadzwoń 506 03 71 71, a otrzymasz szczegółową wycenę. Do usłyszenia!