Ekoenergetyka razem z Solarisem: W Craiovej i Pile
Zielonogórska firma Ekoenergetyka-Polska produkuje stacje ładowania autobusów elektrycznych dla kolejnych miast.
Dwadzieścia stacji trafi do Craiova w Rumunii, a cztery - w tym pantografowa stacja szybkiego ładowania - do Piły. Zielonogórska spółka realizuje kontrakty z Solaris Bus&Coach.
Rumuński debiut
Rumunia jest jednym z krajów Unii Europejskiej, który ma poważne problemy z zanieczyszczeniem powietrza. Dla największych miast nadrzędnym celem jest wprowadzanie do transportu publicznego floty autobusów niskoemisyjnych oraz stworzenie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Na elektryfikację transportu publicznego zdecydowała się Craiova, szóste co do wielkości miasto w Rumunii.
Kompetencje technologiczne, doświadczenie i niezawodność dostaw sprawiają, że jesteśmy solidnym partnerem biznesowym, niezależnie od wielkości zamówienia i kraju dostawy. Ekoenergetyka odpowiada na zróżnicowane potrzeby klientów i z powodzeniem wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania, m.in. najszybszą na świecie ładowarkę do autobusów elektrycznych. Cieszy nas kolejny już kontrakt realizowany wspólnie z Solarisem, jednym z największych producentów autobusów elektrycznych - mówi Maciej Wojeński, prezes Zarządu Ekoenergetyka - Sales, odpowiedzialnej za sprzedaż stacji ładowania na rynku krajowym i europejskim.
Craiova zamówiła 16 zajezdniowych stacji ładowania o mocy 40 kW oraz cztery stacje szybkiego ładowania z pantografem odwróconym o mocy 300 kW. Jedna z nich stanie na zajezdni, a trzy zostaną ulokowane na dwóch pętlach autobusowych na terenie miasta, aby w ciągu dnia szybko doładować baterie autobusów. W nocy ładowanie będzie odbywać się z kolei na zajezdni za pomocą 16 stacji typu plug-in. Solaris dostarczy natomiast do Craiova 16 autobusów przegubowych Urbino 18 electric.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Krajowy kontrakt
Z kolei 5 autobusów Urbino 12 electric trafi do Piły, gdzie Solaris wygrał kontrakt na dostawy autobusów z infrastrukturą ładowania. Ekoenergetyka odpowiada za dostarczenie stacji zamówionych przez Miejski Zakład Komunikacji w Pile. To trzy zajezdniowe stacje ładowania o mocy wyjściowej 120 kW, umożliwiające również jednoczesne ładowanie dwóch autobusów mocą 60 kW oraz pantografowa stacja szybkiego ładowania o mocy 400 kW z dodatkowym systemem monitoringu wizyjnego.
Łączna wartość zamówień to ponad 6 mln zł.