Liniowy debiut eCitaro G. W Zurychu [FILM]
Zaledwie kilka tygodni po światowej premierze swojegopierwszego przegubowego elektrobusu, Mercedes-Benz przekazał pierwsze egzemplarzeeCitaro G do klienta.
Premierowe autobusy eCitaro G trafiły do szwajcarskiej firmytransportowej EUROBUS, która wprowadziła je na akademicką linię „ETH Link” w stolicySzwajcarii, która łączy dwa politechniczne ośrodki. Tym samym EUROBUS jest pierwszymprzewoźnikiem, która korzysta z autobusów przegubowych Mercedesa w regularnychoperacjach.
Elektryczne połączenie
„ETH Link” to najszybsze połączenie między dwoma ośrodkamitamtejszej Politechniki – Eidgenössische Technische Hochschule (ETH). Wcześniej do transportu wahadłowego używano tutajautobusów z silnikami wysokoprężnymi. Teraz zastąpiły je trzy elektrobusy Mercedes-BenzeCitaro G o długości 18,13 m.
-„Oprócz tego, że są przyjazne dla środowiska, nowe autobusyelektryczne charakteryzują się płynną pracą, wygodnymi niskimi wejście orazatrakcyjny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. W ten sposób ETH stanowi przykład iwzmacnia swoją pozycję, jako edukacyjnej instytucji przyszłości – powiedział PatrickNussbaumer, dyrektor zarządzający EUROBUS AG.
Co ważne, energii zasilającaebusy pochodzi z elektrowni wodnej.
Szwajcarskie ładowanie
Autobusy elektryczne ładowane są poprzez pantograf naprzystanku Hönggerberg, gdzie została zlokalizowana stacja ładowania o mocy 300kW. Szwajcarskie eCitaro G posiada baterie o pojemności 243 kWh.
Pojemność pasażerska to łącznie 131 pasażerów, w tym 38 na miejscachsiedzących i 93 na miejscach stojących. Do tego dochodzą dwa miejsca dla wózkówinwalidzkich, do którego można dotrzeć przez rampę zainstalowaną w jednym zczterech wejść
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Osoby dojeżdżające do pracy ETH mogą również korzystać zpublicznego Wi-Fi, portów USB dla własnych urządzeń końcowych oraz wydajnegosystemu klimatyzacji w gorące letnie dni.
Szkolna linia
ETH Link jest przeznaczony wyłącznie dla studentów ipracowników ETH Zurich oraz ich gości. W ciągu dnia trzy pojazdy podróżują tami z powrotem między lokalizacjami ETH Zentrum i ETH Hönggerberg. Pierwszeporanne połączenia (od 07.06) i ostatnie wieczorne odjazdy (do 18.54) odbywająsię z i do głównego dworca kolejowego w Zurychu, aby zapewnić podróżnymoptymalne połączenie.
Na koniec dodajmy, że EUROBUS jest największą prywatną firmąprzewozową w Szwajcarii. Spółka dysponuje flotą 270 autobusów – od minibusówpoprzez autobusy miejskie po autokary.
Na koniec zobaczcie eCiatro G na filmie:
{https://www.youtube.com/watch?v=xBj-nioT0u0}