Koleje Mazowieckie potrzebują zastępczych autobusów
Szykuje się remont torów na odcinku Warka-Radom, a to znaczy, że zamiast pociągów pojawią się autobusy zastępcze.
Koleje Mazowieckie szukają przewoźnika, który zapewni zastępczą komunikację autobusową na wspomnianym odcinku.
Dwa zadania
Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania z czego:
-
zadanie 1 – to obsługa przewozów autobusami niskopodłogowymi lub niskowejściowymi o charakterze międzymiastowym – planowana praca przewozowa to maksymalnie 270 480,00 wozokilometrów,
-
zadanie 2 – obsługa przewozów autobusami wysokopodłogowymi o charakterze międzymiastowym lub turystycznym – planowana praca przewozowa to 405 720,00 wozokilometrów.
Zastępcza komunikacja autobusowa będzie jeździła za pociągi w okresie od 13 grudnia do 13 marca 2021 roku.
Wymagania taborowe
Zadanie nr 1 ma być realizowane przy wykorzystaniu 10 autobusów (w tym trzech rezerwowych). Z kolei dla zadania 2 przewidziano 13 autobusów (w tym trzy pełniące rolę rezerwowych). Wszystkie autobusy mają być nie starsze niż z 2010 roku. W pozostałym zakresie stan techniczny autobusów przeznaczonych do ZKA ma przedstawiać się następująco:
-
zamawiający nie dopuszcza do realizacji usług pojazdów typu SAM, tj. takich, które zostały zabudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub własnej ramy konstrukcyjnej,
-
autobusy muszą posiadać oznaczenia brygad, za szybą czołową, jak również numery taborowe umieszczone w sześciu punktach nadwozia oraz dwóch punktach wewnątrz pojazdów,
-
zamawiający wymaga umieszczenia w autobusach informacji pasażerskiej – dotyczącej obowiązującej taryfy biletowej, przewozowej i regulaminów,
-
pojazdy mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczne czołowe – z oznaczeniem numeru linii wraz z przystankiem docelowym,
-
zewnętrzna kolorystyka autobusów ma być utrzymana w jednolitych barwach,
-
wykonawca ma obowiązek zapewnić utrzymanie w pojazdach komfortowej temperatury dla podróżnych – obejmuje to również konieczność wyposażenia autobusów w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,
-
autobusy mają być wyposażone w urządzenia lokalizacji GPS.
Warunki przetargu
Koleje Mazowieckie czekają na oferty od przewoźników do dnia 29 października.
Do kryteriów oceny ofert należą: cena (70%), rok wyprodukowania autobusów (30%).