Solingen wybiera trolejbusy Solarisa z Kiepe
W przetargu ogłoszonym przez przewoźnika Stadtwerke Solingen GmbH (SWS) w Niemczech, najlepszą ofertę złożyło konsorcjum firm Solaris i Kiepe Electric.
Dzięki wygranemu zamówieniu producent dostarczy 16 nowoczesnych trolejbusów Trollino 12. Oznacza to, że łącznie z wcześniejszymi dostawami, po ulicach Solingen będzie jeździć 36 trolejbusów Solaris Trollino.
Dwie transze
Zgodnie z zapisami oferty złożonej przez konsorcjum firmy Solaris i niemieckiego producenta napędów Kiepe Electric, zamówienie zostanie rozłożone na dwie transze. Pierwsze 8 trolejbusów zostanie dostarczonych w 2021 roku, a druga partia – do końca 2023 roku. Jednocześnie w trakcie realizacji jest zamówienie na 16 przegubowych trolejbusów dla tego niemieckiego przewoźnika.
-„Naszym celem jest nieustająca poprawa jakości życia w mieście, a w szczególności w poruszaniu się po nim. SWS od lat sukcesywnie inwestuje w nowe pojazdy, zastępując napędy spalinowe cichymi i bezemisyjnymi rozwiązaniami elektrycznymi. Dzięki pozyskaniu 16 nowych trolejbusów Solaris Trollino 12 będziemy mogli jeszcze bezpieczniej i jeszcze bardziej komfortowo przemieszczać się po Solingen” – mówi Conrad Troullier, Prezes Stadtwerke Solingen GmbH.
-„Jesteśmy świadkami niezwykłej dynamiki zmian w zakresie wymiany taborów kolejnych europejskich przewoźników na niezwykle nowoczesne i ograniczające wpływ na środowisko pojazdy naszej marki. Trolejbusy to – obok autobusów elektrycznych i wodorowych – kluczowa pozycja w naszym bezemisyjnym portfolio. Doświadczenie w produkcji 1600 egzemplarzy tego typu pojazdów już po raz kolejny zostało docenione przez SWS, które ponownie wybiera nasze trolejbusy i stawia na inwestycję w poprawę komfortu życia mieszkańców Solingen” – powiedział Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach.
-„Mając Solarisa jako silnego partnera, Kiepe Electric z sukcesem zrealizował już wiele projektów. Teraz wyposażymy 12-metrowe trolejbusy Solaris Trollino dla miejskiego przewoźnika w Solingen w naszą innowacyjną technologię IMC® i osprzęt elektryczny. W transporcie lokalnym w Solingen więcej autobusów z silnikiem Diesla będzie można dzięki temu zastąpić autobusami elektrycznymi – to ważny krok w kierunku dalszego rozwoju – i tak już wzorowego – przyjaznego dla środowiska transportu publicznego w Solingen” – powiedział Alexander Ketterl, Prezes Zarządu Kiepe Electric GmbH w Düsseldorfie.
Niemiecki standard
Oprócz tradycyjnego napędu elektrycznego, trolejbusy dla Solingen dodatkowo zostaną wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności 45 kWh, dzięki którym pojazdy będą mogły pokonać znaczny dystans bez konieczności podłączenia z trakcją wysokonapięciową. Energia uzupełniana będzie w trakcie jazdy i pobierana z sieci trakcyjnej za pomocą technologii In Motion Charging dostarczanej przez Kiepe Electric.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na pokładzie dwunastometrowych trolejbusów zaplanowano 22 miejsca siedzące. Komfort termiczny zapewni wydajna klimatyzacja całopojazdowa. Przewoźnik zdecydował się na zamknięty typ kabiny kierowcy, umożliwiający komfortowe i bezpieczne warunki pracy. Kontrolowanie sytuacji na pokładzie pojazdu zapewni nowoczesny system monitoringu.
To kolejne już zamówienie, które w ostatnich dwóch latach zostało zlecone przez Solingen firmie Solaris. Dotychczas producent zrealizował już kontrakt na 4 Trollino 18,75 z napędem dwuosiowym, dostarczone do SWS w 2018 roku. Aktualnie w fabryce Solarisa trwają przygotowania do rozpoczęcia dostaw przewidzianych w zamówieniu 16 egzemplarzy Trollino 18. W najbliższych tygodniach do niemieckiego Solingen zostanie dostarczony pierwszy spośród przegubowych trolejbusów, zaś dostawy pozostałych 15 pojazdów zostały rozłożone w perspektywie dwóch lat, łącznie do grudnia 2022 roku.
Trzy miasta
W Niemczech sieć komunikacji trolejbusowej obecna jest w trzech miastach: Eberswalde, Esslingen i Solingen. W każdym z nich pasażerowie mogą korzystać z bezpiecznej i komfortowej jazdy trolejbusami firmy Solaris. Nowo zamówione Trollino będą jednak pierwszymi 12-metrowymi pojazdami tego typu w Niemczech – do tej pory producent dostarczył tam blisko 30 przegubowych pojazdów.
1600 trolejbusów, które zostało dotychczas wyprodukowane przez firmę Solaris, obsługuje ruch pasażerski w 17 państwach w całej Europie. Pojazdy Solaris Trollino w różnych konfiguracjach – o długości 12, 15, 18 i 18,75 metrów – można spotkać na ulicach blisko 60 miast, m.in. w Budapeszcie, Gdyni, Lublinie, Mediolanie, Ostrawie, Rzymie, Saint-Etienne, Salzburgu, Tychach i Wilnie. Co szczególnie ciekawe, w Rydze wprowadzono do ruchu 10 przegubowych trolejbusów z wodorowym ogniwem paliwowym.