Volvo uzupełnia ofertę o pantograf Schunka
Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi do handlowej ofertykolejną opcję ładowania autobusów elektrycznych. Po plug-in i odwróconympantografie przyszedł czas na … pantograf, zwany po angielsku „panto up”.
-„Dzięki elastycznej gamie alternatyw ładowania autobusówładujących, spełniamy różnorodne wymagania i życzenia naszych klientów i tym samymtorujemy drogę do szybszego i łatwiejszego przejścia na zelektryfikowany transportautobusowy” – powiedział Ulf Magnusson, SVP Business Unit Europe w Volvo Buses.
Panto-up!
Rozwiązanie pantografu Volvo oparte jest na najnowszejtechnologii firmy Schunk, oferującej takie korzyści, jak kompaktowa instalacjai niewielki dodatkowy ciężar pojazdu. To rozwiązanie dostępne będzie jako opcjadla Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Articulated w Europie od jesieni2021 r.
Z kolei 21 października Volvo Buses zademonstruje swoją gamęróżnych rozwiązań do szybkiego ładowania elektrobusów na imprezie w Göteborgu -mieście, które pod wieloma względami jest liderem zelektryfikowanego transportupublicznego. Wydarzenie jest częścią unijnego projektu ASSURED, którego celemjest zachęcanie do elektryfikacji pojazdów używanych w ruchu miejskim, dziękiinteroperacyjności między różnymi producentami pojazdów i ładowarek.
Jak ładujemy Volvo?
Podsumowując – oferta w zakresie ładowania autobusów VolvoBuses wyglądać będzie tak:
-
ładowanie przez pantograf odwrócony zamontowany na stacjachładowania, lokalizowanych najczęściej na przystankachautobusowych lub zajezdniach autobusowych. Z protokołem OppCharge;
-
ładowanie przez kabel (plug-in) na zajezdni z wtyczką Combo2/ CSS;
-
ładowanie przez pantograf („panto up”), czyli zamontowany nadachu autobusu pantograf wysuwany jest do stacji dokującej, zlokalizowanej naprzystankach autobusowych lub zajezdniach autobusowych.