Hybrydowa bitwa o Police: MAN vs. Mercedes
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chcekupić cztery nowe, niskopodłogowe autobusy hybrydowe do przewozu osób w komunikacjimiejskiej, w tym:
- 2 szt. autobusów klasy MAXI o długości 11,5 – 12,5 m;
- 2 szt. autobusów przegubowy klasy MEGA o długości 17,5 -18,1 m.
Dwie oferty
19 października miało miejsce otwarcie ofert w przetarguSPPK Police. Swoje propozycje złożyły dwie firmy, które w ostatnim czasie mocnostawiają na swoje hybrydowe rozwiązania. To:
- MAN Truck & Bus Polska z policką ofertą na sumę 5.997.480,00 PLN brutto i gwarancją na okres 48m-cy;
- i EvoBus Polska, który SPPK zaproponował swoje hybrydoweCiatro w cenie 6.763.770 PLN brutto plus 36 m-cy gwarancji.
Z kolei budżet zamawiającego wynosił 6.150.000 PLN brutto,czyli w zasadzie MAN może już chłodzić szampana. Dodajmy, że wszystkie pojazdymają być z rocznika 2021 roku, co oznacza sporo czasu na dostawę. Dokładniejest to 270 dni od daty podpisania umowy.
Autobusowe formalności
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, SPKK Policezastosowuje następujące kryteria :
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Warunki techniczno-eksploatacyjne / Waga: 15 %
- Gwarancja całopojazdowa / Waga: 5 %
- Cena – Waga: 80%
Tak wysoka wartość cenowego kryteriom wynika z finansowaniazamówienia tylko z portfela SPPK Police. O szczegółach polickiego zamówieniapisaliśmy w InfoBusie TUTAJ