Strasburg wybiera Irizara! 49 elektrobusów
To Irizar wyprodukuje 49 bezemisyjnych i w 100%elektrycznych autobusów dla sieci transportu publicznego Eurometropolu wStrasburgu.
Zamówienie złożone przez CTS (Compagnie des TransportsStrasbourgeois) obejmuje zakup modeli Irizar ie bus, czyli 12-metrowychautobusów nowej generacji.
Pojazdy będą miały troje drzwi (2-2-2), 23 miejsca siedzące(w tym 4 dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej) i dwa obszary dla wózkówinwalidzkich. Dostęp do środka dla osób na wózkach zapewnia elektryczna rampa. Pojazdybędą także wyposażone w AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) zgodny z normąR138.
Autobusy będą ładowane przez noc – metodą plug-in – na tereniezajezdni CTS. Dlatego w autobusach zostaną zainstalowane specjalne drzwiczkiochronne na przewód. Podobnie jak we wszystkich w elektrobusach Irizar, bateriesą zaprojektowane i produkowane przez hiszpańską grupę , podobnie jak elektronikaoraz główne komponenty.
Pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone jeszcze do końcatego roku.
Francuski rynek
To nie pierwszy kontralt Irizara we Francji, ale byliśmypewni, że co jak co, ale Strasburg wybierze elektrobusy Alstom Aptis. Możekolejnym razem… Dodajmy, że bezemisyjne pojazdy Irizara są używane już w kilku francuskichmiastach, takich jakk: Amiens, Bayonne, Aix-en-Provence, Marsylia i Le Havre. Wkrótcebędą też poruszać się po ulicach Orleanu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Dzięki tej nowej umowie Irizar e-mobility umacnia swojąpozycję lidera na wymagającym francuskim rynku pojazdów elektrycznychzasilanych bateryjnie i kontynuuje swoje strategiczne zaangażowanie w indywidualneprojekty we Francji – informuje w komunikacie Irizar.