Jelenia Góra podsumowuje, Łomża – testuje. Yutong E12 w Polsce
Do końca września spółka MPK Łomża będzie testować 12-metrowyautobus elektryczny Yutong E12, który w Polsce oferuje firma BusNex z Warszawy.
To już drugi elektryczny test w Łomży w ostatnim czasie. WcześniejMPK sprawdzało minibus K-BUS E-Solar City, który w naszym kraju oferuje spółkaWowo z Białegostoku. Taka elektryczna kumulacja nie jest przypadkowa. Łomża maotrzymać ponad 29 mln zł na realizację projektu pn. „Zrównoważona mobilnośćmiejska w Łomży”.
-„Miasto Łomża wraz z MPK w Łomży sp z o.o. planujem.in. w ramach projektu unijnego zakup autobusów elektrycznych, instalacjeładowarek. Analizowane jest też rozbudowanie instalacji fotowoltaicznejpołączonej z magazynem energii przeznaczonym do ładowania autobusów wnocy” – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji.
Łomża sprawdza
Decyzją miasta przejazdy tym autobusem w Łomży naregularnych liniach miejskich w Łomży są bezpłatne dla każdego pasażera wramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu 2020, czyli jeszczedzisiaj.
-„Autobus demonstracyjny posiada m.in. w automatycznynajazd dla wózków obsługiwany z miejsca pracy kierowcy. Magazyn energii opojemności 374 kWh pozwala na całodzienną pracę przewozową. Wyposażony jest wklimatyzację i ogrzewanie elektryczne. W zależności od konfiguracji w modelu,E12 może zaproponować od 23 do 32 miejsc siedzących.” – informuje MPK.
Jelenia Góra ocenia
Przypomnijmy, że na przełomie sierpnia i września to MZKJelenia-Góra jako pierwsza firma w Polsce miała możliwość przetestowania autobusuelektrycznego chińskiego producenta, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Teraz przyszedł czas na podsumowanie.
-„Zakończyliśmy dwutygodniowe testy autobusu elektrycznegomarki Yutong model E12. Rezultaty są bardzo pozytywne i niezmiernie obiecującewe względu na koszt obsługi – informuje MZK Jelenia Góra.
Dane zebrane przez MZK podczas jeleniogórskiego sprawdzianu sąnastępujące:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
łączny przebieg 2213 km;
-
średnie zużycie energii elektrycznej na poziomie 0,75kWh /km
-
maksymalny zasięg na jednym ładowaniu – 369,9 km
-
średni koszt 100 km – 37,20 zł netto.
-„W porównaniu z silnikiem diesla oznacza to, że koszt eksploatacjielektrobusu jest o ok. 75 % mniejszy” – zauważa MZK Jelenia Góra.