Baterie Impactu w warszawskim kontrakcie stulecia [FILM]
Na koniec roku Warszawa będzie miała 160 autobusów elektrycznych. Wszystkie z bateriami firmy Impact z Pruszkowa.
Akumulatory polskiego producenta znajdują się nie tylko 130. najnowszych przegubowych elektrobusach marki Solaris, ale także w 30 do tej pory eksploatowanych „elektrykach”. Poza wszystkimi udoskonaleniami technicznymi, najważniejszą cechą autobusów elektrycznych jest to, że nie emitują żadnych spalin na ulicach miasta i są ciche, co znacząco wpływa na poprawę jakości życia i pracy. Warszawskie plany przewidują, że za dwa lata autobusy napędzane silnikami diesla znikną z miejsc historycznie cennych. Technologiczne zmiany powodują, że tak ambitne plany mogą stać się rzeczywistością.
Szybkie ładowanie z LTO
-„Aktualnie realizujemy największy nasz jednorazowy kontrakt na dostawę zespołów bateryjnych do 130 autobusów elektrycznych marki Solaris, które zamówiły Miejskie Zakłady Autobusowe. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy uczestniczyć w tym kontrakcie stulecia. Produkcja baterii LTO do tych pojazdów jest już na finiszu, a pierwsze egzemplarze już jeżdżą po ulicach Warszawy i służą – mówi Bartłomiej Kras, prezes ICPT S.A.
{https://vimeo.com/459857203}
Dla zwiększenia efektywności elektrycznych pojazdów Miejskie Zakłady Autobusowe budują również sieć ulicznych punktów ładowania autobusów. Ładowarki takie znajdują się na pętlach Spartańska, Szczęśliwice i Konwiktorska umożliwiając pobieranie prądu przez autobus za pomocą pantografu. Natomiast na zajezdniach Włościańska i Woronicza autobusy ładowane są za pomocą wtyczek (plug-in).
Kolejne punkty ładowania będą na krańcach: Wilanów, Chomiczówka, Esperanto, Nowodwory, Browarna i Ostroroga. To ważne, bo im więcej ładowarek na pętlach, tym łatwiej autobusy elektryczne będą mogły doładować baterie podczas postojów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„To razem daje bardzo nowoczesne rozwiązanie dla transportu publicznego, a co najważniejsze – długowieczne. Żywotność naszych baterii oraz samym autobusów jest podobnym poziomie, także te pojazdy będą bardzo długo służyły mieszkańcom stolicy – zapewnia szef Impactu.
Nie tylko Warszawa
Kilkuletni okres dostaw zeroemisyjnych autobusów na polskim rynku, dał w efekcie już całkiem sporą elektryczną flotę . To ponad 200 elektrobusów, które zdecydowanej większości mają baterie Impactu.
-„W zasadzie wszystkie duże miasta w Polsce, które posiadają lub zamówiły autobusy elektryczne postawiły na polskie baterie firmy Impact. Dostarczone elektrobusy przejechały już kilkanaście milionów kilometrów. To razem daje olbrzymie ilość danych o och eksploatacji i olbrzymie doświadczenie” – zauważa Bartłomiej Kras. –”Nasza elektryczna flota to m.in 43 pojazdy dla Zielonej Góry oraz 30 egzemplarzy dla stolicy, do których za moment dołączy 130 elektrobusów marki Solaris z najnowszego kontraktu. To także wszystkie bateryjne trolejbusy, które zamówiła Gdynia, Tychy oraz Lublin. Co ważne – dostarczone na rynek pojazdy posiadają zarówno baterie szybkoładowalne, czyli LTO, jak i baterie do ładowania podczas nocnego postoju autobusów w zajezdni. Tak szeroka oferta daje nam możliwość dopasowania baterii dokładnie pod kątem potrzeb konkretnego klienta. To nasza technologiczna przewaga, którą będziemy chcieli wykorzystać w przyszłości” – podkreśla Bartłomiej Kras.