Bergen z pierwszymi Yutongami. Z kontraktu na 102 autobusy
7 września do norweskiego Bergen przybyło z Chin pierwszychosiem autobusów elektrycznych Yutong E12.
-„To dla ważny dzień, bo oznacza początek dostawy ponad 100 bezemisyjnychautobusów w Bergen. Autobusy elektryczne przyczyniają się do osiągnięcia celu,jakim jest społeczeństwo o zerowej emisji – powiedział burmistrz okręgu Jon Askeland.
Tym samym od 1 grudnia wszystkie autobusy w regularnym ruchuw rejonie Bergen będą wolne od paliw kopalnych. Z kolei autobusy bez napędu elektrycznegobędą jeździć na biopaliwach.
-„To wielki dzień dla Keolis, Skyss i Bergen. Chwalimy Skyssi hrabstwo Vestland za inwestycje w energię elektryczną i z dumą informujemy odostawie pierwszych elektrycznych autobusów.W Mannsverk nie będą instalowane żadne stacje ładowania, wszystkiepojazdy będą ładowane w zajezdni, co ułatwi ich obsługę. Zaleta autobusówelektrycznych wykracza poza korzyści dla środowiska. To komfort użytkowania zarównodla kierowców, jak i pasażerów. Dlatego nie możemy się doczekać momentu, kiedy pokażemyautobusy elektryczne naszym kierowcom – mówi CEO Kelois, Gry Miriam Olsen.
Olsen dodał, że autobusy są produkowane w fabryce Yutong wZhengzhou w Chinach i dostarczane przez firmę Yutong Eurobus Scandinavian.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rekordowe zamówienie
Przypomnijmy, że zamówienie z norweskiego oddziału GrupyKeolis na 102 w pełni elektryczneautobusy marki Yutong było przełomowe dla 10-letniej działalności chińskiego producentana europejskim rynku. Do tej pory firma dostarczyła w 2018 r. 14 w pełnielektrycznych autobusów na Islandię. A w 2019 roku do Danii i Finlandiidostarczono odpowiednio 20 sztuk i 33 elektrobusów. Teraz mamy podwojenie tego wolumenu.
Autobusy elektryczne E12 są przystosowane do warunków panującychw Bergen, które nazywane jest Europejską Stolica Deszczu z powodu ponad 200deszczowych dni w roku. Tak więc temperatura, wilgotność i ukształtowanieterenu są wyzwaniem dla autobusów elektrycznych i dlatego Yutong zapewnił wswoich pojazdach wodoodporność napędu elektrycznego, akumulatorów i sterowania mocą,co zdaniem Yutonga gwarantuje bezpiecznąpracę autobusów nawet wtedy, gdy są zanurzone w wodzie przez 24 godziny.