Sposobem w wirusa: Nowe patenty Mercedesa i Setry.
Kierowcy autobusów stale wchodzą w bliski kontakt ze swoimi pasażerami. Aby zapobiec infekcjom kropelkowym, Daimler Buses opracował profesjonalne drzwi chroniące kierowcę wykonane ze szkła bezpiecznego i wysokiej jakości poliwęglanu.
Można je już zamówić do miejskich modeli Mercedes-Benz Citaro, a także do serii autobusów międzymiastowych Setra LE business.
Kolejny krok
Zdaniem Daimler Buses, kierowcy autokarów powinni też mieć możliwość korzystania z takiej samej ochrony, jak ich koledzy z transportu publicznego. Dlatego od września można teraz zamawiać drzwi ochronne również do aktualnej serii Mercedes-Benz Tourismo, a także do autobusów Setra ComfortClass 500 i Setra S 531 DT.
Dotyczy to nie tylko nowych pojazdów. Można to zamówić jako rozwiązanie modernizacyjne w starszych pojazdach – także dla Intouro.
Kolejna nowość to bezdotykowy dozownik środka dezynfekującego, który można zamontować na mechanizmach drzwi w autokarach Mercedes-Benz i Setra. Ta oferta jest dostępna od końca września.
Lepiej niż w biurze
Systemy klimatyzacji montowane standardowo w autokarach już teraz chronią przed ryzykiem infekcji, zapewniając szybką wymianę powietrza na pokładzie. Nowe funkcje obejmują standardowe, wysokowydajne filtry cząstek o działaniu przeciwwirusowym.
-„Dzięki najnowocześniejszym technologiom filtracyjnym i ponadprzeciętnemu współczynnikowi wymiany świeżego powietrza, nasze autokary turystyczne zawsze łączyły bezpieczeństwo i komfort na najwyższym poziomie. Między innymi zastosowanie antywirusowych warstw funkcjonalnych pozwoliło nam po raz kolejny znacząco poprawić środki ochrony higienicznej – oczywiście pod warunkiem, że przestrzegane są zasady społecznego dystansu i zakrywania ust i nosa”- mówi Gustav Tuschen, szef działu rozwoju produktu w Daimler Buses.
W pełni automatyczna klimatyzacja nieustannie zmienia powietrze wewnątrz pojazdu. Przy typowych temperaturach zewnętrznych od 8 do 26 stopni Celsjusza, układ klimatyzacji wykorzystuje maksymalny poziom świeżego powietrza (od 80 do 100 procent), dlatego co dwie minuty następuje ciągła i całkowita zmiana powietrza wewnątrz pojazdu. Zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach systemy klimatyzacji działają w trybie powietrza mieszanego. Tutaj odnowa świeżego powietrza we wnętrzu następuje co cztery minuty. Dla porównania: w pomieszczeniach mieszkalnych wymiana powietrza jest zalecana co najmniej co dwie godziny, a w biurach – co najmniej co godzinę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Daimler Buses idzie nawet o krok dalej: w autobusach Mercedes-Benz Tourismo, Setra ComfortClass 500, TopClass 500 i S 531 DT na specjalne życzenie można zwiększyć maksymalny poziom świeżego powietrza w układach klimatyzacji aż o 33 lub 40 procent poprzez dodatkowe rozszerzenie zakresu temperatury zewnętrznej.
Klimatyczna nowość
Ponadto do autokarów marki Setra i Mercedes-Benz Daimler wprowadza nowe filtry powietrza. Są one wielowarstwowe, progresywnie, wysokowydajne i mają dodatkowo antywirusową warstwę. Filtry aktywne są stosowane w klimatyzacji dachowej, w filtrze recyrkulacji powietrza, a także w przednim nadmuchu powietrza.
W tym roku mają pojawić się jeszcze filtry aktywne do Mercedes-Benz Citaro.
Co ważne, pojazdy wyposażone w aktywny filtry są wyposażone w widoczną dla pasażerów naklejkę przy wejściu.