Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris rusza z lubelskim kontraktem. Debiut Nowego Trollino!

infobus
11.09.2020 07:00

Do Lublina przybył pierwszy z zamówionych w grudniu przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie trolejbus Solaris Trollino 18.

To pierwszy model Trollino z IV generacji w Lublinie.

47 pojazdów

Przypomnijmy, że wśród nowych pojazdów zamówionych przez ZTMw Lublinie znajduje się aż 47 pojazdów, w tym:

  • 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18

  • 32 elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric.

Ich dostawy rozłożone s na okresod listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10trolejbusów) września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych) listopada 2021roku (7 elektrobusów) do kwietnia 2022 roku (5 elektrobusów). Łącznawartość zawartych lubelskiego kontraktu Solarisa, obejmująca trolejbusy, elektrobusywraz ładowarkami oraz obsługą posprzedażową, przekracza 138 milionów złotych.

-„Podpisane kontrakty to kolejny krok dobudowaniaLublina będącego centrum elektromobilności. Od lat stawiamy na rozwójnowoczesnego transportu miejskiego – ekologicznego i przyjaznego wszystkimużytkownikom. Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusysprawiają, że Lublin już dziś spełnia 25% próg udziału pojazdówelektrycznych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemówelektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. W2021 r.ta proporcja zmieni się diametralnie osiągając 50% udziału elektrykóww komunikacji miejskiej – powiedział podczas podpisywania umów KrzysztofŻuk, prezydent Lublina.

Lubelskie trolejbusy

Zamówione 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 wyposażonychzostanie w baterie Solaris High Power, o pojemności 58 kWh.Umożliwiają one poruszanie się pojazdu poza siecią trakcyjną, np.w przypadku braku prądu lub konieczności zmiany trasy. Możliwe stajesię również wyznaczanie nowych linii bez konieczności budowy siecizasilającej. Poprzez automatyczny odbierak prądu, w który wyposażonezostaną trolejbusy, energia będzie napędzać trolejbus oraz ładować bateriez wykorzystaniem systemu o nazwie In-Motion-Charging. W każdymz pojazdów zainstalowany będzie silnik trakcyjny o mocy 240 kW.

Wszystkie dostarczane trolejbusy wyposażone zostanąw elektryczną klimatyzację miejsca pracy kierowcy oraz przestrzenipasażerskiej. Całość oświetlenia wykonana zostanie w przyjaznej środowiskui ekonomicznej technologii LED. Do dyspozycji pasażerów oddane będąładowarki USB umożliwiające podładowanie np. telefonu.Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwać będzie system kamerrejestrujących obraz wewnątrz pojazdów oraz przed i za nim.

Bolechowo z Lublinem

Współpraca Solarisa z Lublinem sięga 1996 roku, gdy doLublina – jako jednego z pierwszych miast – trafiły autobusy wielkopolskiegoproducenta. MPK i ZTM zamówił dotychczas 146 autobusówi trolejbusów różnych długości wyprodukowanych w podpoznańskimBolechowie, w tym pierwsze w Polsce niskopodłogowe przegubowetrolejbusy.

Ta współpraca trwa, jak widać do dzisiaj. Nie takdawno, bo w maju br., ZTM w Lublinie na podstawie przetargu,zamówił w Solarisie 12 autobusów Solaris Urbino 12 electric. Wcześniej – wgrudniu 2019 r. – 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Przewoźnik inwestujenie tylko w bezemisyjne pojazdy, alei w infrastrukturęładowania, systematycznie rozbudowując sieć ładowarek wmieście.