Do Jeleniej Góry przyjadą kolejne Scanie?
Do 2 września MZK Jelenia Góra czekała na oferty od wykonawców w przetargu na dostawę używanych autobusów wraz z prawem opcji.
Do zamawiającego wpłynęła tylko jedna propozycja, pochodząca od Scania Polska S.A.
7 x Citywide
Szwedzki producent zaoferował dostawę siedmiu autobusów (w tym jeden w ramach prawa opcji) Scania Citywide LF za cenę 5 963 286,00 PLN brutto (5 111 388,00 PLN – bez prawa opcji).
Tym samym cena jednego autobusu to 851 898,00 PLN brutto.
Wszystkie pojazdy wyprodukowane zostały w 2016 roku i mają przebieg od 192 816 km do 226 297 km. Objęte są gwarancją na czas 12 miesięcy.
Dodajmy, że zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 5 166 000,00 PLN, co oznacza, że niebawem możemy oczekiwać pozytywnego dla Scanii rozstrzygnięcia jeleniogórskiego przetargu.
Kiedy przyjadą?
Zamówienie obejmuje dostawę sześciu autobusów (zamówienie podstawowe) oraz jednego autobusów w ramach prawa opcji. Jednak o prawie opcji MZK może zdecydować do dwóch tygodni od podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Planowany termin dostawy autobusów został określony maksymalnie do dnia 23 grudnia 2020 roku. Zamawiający wymaga, aby dostawy były zrealizowane w partiach po dwa autobusy w terminach do 26.11.2020, 10.12.2020 i 23.12.2020 r. Autobus w ramach opcji (o ile zostanie ona zrealizowana) ma zostać dostarczony również do dnia 23.12.2020 r.
Wyposażenie autobusów
Do MZK Jelenia góra mają trafić autobusy klasy MAXI wyposażone m.in. w silnik czterosuwowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wysokoprężny, spełniający udokumentowaną normę emisji spalin EURO 6. Wejście na pokład ma się odbywać poprzez troje drzwi w układzie 2-2-2. Przewidziano również układ klimatyzacji dla całego pojazdu, z możliwością osobnego sterowania dla kabiny kierowcy. Dla pasażerów dostępne będą ładowarki do urządzeń elektronicznych – 4 sztuki z podwójnym portem USB (zamontowane w przedniej, środkowej i tylnej części autobusu). Jeden port USB znajdzie się dodatkowo w kabinie kierowcy. Autobusy będą wyposażone w cyfrowy monitoring całopojazdowy. Dodatkowo MZK wymaga, aby autobusy były wyposażone w elektroniczny system informacji pasażerskiej sterowany autokomputerem z pulpitu kierowcy – zintegrowany z użytkowanym przez zamawiającego systemem R&G. Każdy autobus ma być pomalowany zgodnie z kolorystyką obowiązującą w MZK.
Warto dodać, że w tym roku MZK odebrało już 3 sztuki używanych autobusów marki Scania Citywide 12. Są to pierwsze autobusy tej marki we flocie MZK i wszystko wskazuje na to, że nie ostatnie.