Drezno i Lipsk na elektrycznych zakupach. Do 80 elektrobusów
W ostatnim czasie dwie duże, niemieckie firmy komunikacyjne ogłosiłyprzetargi na zakup autobusów elektrycznych.
Spółka Dresdner Verkehrsbetriebe chce kupić 20 szt. elektrobusówwraz z zasilaniem w ramach dwóch zadań:
-
Część 1 – 2 szt. standardowych autobusów z napędem elektrycznymo długości ok. 12 metrów
-
Część 2 – 18 autobusów przegubowych z napędem -elektrycznymo długości ok. 18 metrów
Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe, z pantografami, astosunek miejsc stojących do siedzących – powinien maksymalnie wynosić 2: 1 przyświetle rozstawu siedzeń 700 mm. Minimalna pojemność baterii to 260 kWh, a minimalnyzasięg brutto we wszystkich warunkach klimatycznych (lato / zima) i z maksymalnymobciążeniem to 150 km. Drezno dopuszcza ogrzewanie olejowe.
Zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:
-
Właściwość techniczne / Waga: 25
-
Cena pojazdu / Waga: 20
-
Koszty zużycie energii / Waga: 25
-
Przyłącze zasilające / Waga: 30
Datę składania ofert wyznaczono na 31 sierpnia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czas na Lipsk
Z kolei firma Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) chce kupić 10szt. autobusów elektrycznych, ale z opcją dokupu kolejnych 50 egzemplarzy.Chodzi o pojazdy z napędem bateryjnym i towarzyszącą infrastrukturą ładowania wokresie od 2021 do 2026 w następujący podziale:
-
Dostawa 10 niskopodłogowych autobusów przegubowych (długośćok. 18 m) z napędem elektrycznym i opcjonalnie do 50 dodatkowych, identycznychpojazdów z wyposażeniem typowym dla LVB;
-
Dostawa i montaż 3 stacji szybkiego ładowania i opcjonalniedo 9 dodatkowych, identycznych stacji szybkiego ładowania;
-
Dostawa i instalacja opcjonalnie do 60 stacji ładowaniana zajezdni.
Zasięg niskopodłogowych autobusów przegubowych powinien wpraktyce wynosić co najmniej 80 km i to przez okres 10 lat. Pojazdy mają byćwyposażone w układ drzwi 2-2-2-2. Powinny być również w pełni klimatyzowane. Jakzaznacza Lipsk, w miarę możliwości należy unikać stosowania paliw wytwarzanychz surowców kopalnych w ogrzewaczach pomocniczych, ogrzewaczach postojowych itp.
Moc ładowania na stacjach szybkiego ładowania powinnawynosić co najmniej 350 kW, a zajezdnię co najmniej 75 kW. Ładowanie ma sięodbywać poprzez plug in i za pomocą pantografów na dachach pojazdów.
Data składnia ofert minęła 24 sierpnia. Teraz oferenci do 4 wrześniaczekają na zaproszenia do dalszych rokowań. Oferty muszą zachować ważność do 31marca 2021 r.
„