Europejski rynek autobusów w I połowie 2020 r.
W czerwcu br. tylko trzy autobusowe rynki odnotowałypozytywne wyniki w czerwcu 2020 r .: Cypr, Luksemburg i Słowacja.
Pozostałe 24 rynki, w tym cztery strategiczne, jak Niemca, Francja,W. Brytania i Włochy odnotowały w czerwcu dwucyfrowe spadki procentowe, w tymWyspy na poziomie aż 71%!
W pierwszej połowie 2020 roku popyt na autobusy i autokary wcałej Europie spadł o 35%, przy 15 522 nowych pojazdach zarejestrowanych wregionie.
Rejestracje spadły o ponad połowę w Hiszpanii (-52,3%),podczas gdy w W. Brytanii (-34,4%), Włoszech (-21,3%), Niemczech (-19,2%) iFrancji (-18,9%) odnotowano jak dotąd skromniejsze spadki w tym roku.
Polska ze sporym spadkiem (-55%%) zajmuje już 7. pozycję wrankingu na europejskim rynku. W czerwcu wyprzedziła nas Norwegia. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej jesteśmy cały czas liderem,ale Czechy są już bardzo blisko.
06.2020 |
06.2019 |
zmiana |
01-06. 2020 |
01-06. 2019 |
zmiana |
|
NIEMCY |
455 |
636 |
-28,5% |
2 627 |
3 253 |
-19,2% |
FRANCJA |
602 |
672 |
-10,4% |
2 324 |
2 865 |
-18,9% |
W. BRYTANIA |
175 |
606 |
-71,1% |
2 078 |
3 167 |
-34,4% |
WŁOCHY |
170 |
363 |
-53,2% |
1 565 |
1 988 |
-21,3% |
HISZPANIA |
138 |
222 |
-37,8% |
871 |
1 825 |
-52,3% |
NORWEGIA |
383 |
695 |
-44,9% |
729 |
1 121 |
-35,0% |
POLSKA |
139 |
396 |
-64,9% |
692 |
1 538 |
-55,0% |
CZECHY |
122 |
159 |
-23,3% |
686 |
651 |
5,4% |
SZWECJA |
236 |
449 |
-47,4% |
650 |
836 |
-22,2% |
BELGIA |
107 |
202 |
-47,0% |
414 |
763 |
-45,7% |
AUSTRIA |
69 |
128 |
-46,1% |
350 |
562 |
-37,7% |
WĘGRY |
25 |
29 |
-13,8% |
307 |
340 |
-9,7% |
RUMUNIA |
62 |
197 |
-68,5% |
294 |
1 470 |
-80,0% |
HOLANDIA |
19 |
98 |
-80,6% |
281 |
401 |
-29,9% |
PORTUGALIA |
28 |
99 |
-71,7% |
252 |
432 |
-41,7% |
SZWAJCARIA |
42 |
62 |
-32,3% |
200 |
280 |
-28,6% |
DANIA |
14 |
85 |
-83,5% |
144 |
340 |
-57,6% |
GRECJA |
19 |
46 |
-58,7% |
144 |
267 |
-46,1% |
LUKSEMBURG |
13 |
10 |
30,0% |
129 |
162 |
-20,4% |
SŁOWACJA |
33 |
16 |
106,3% |
123 |
146 |
-15,8% |
FINLANDIA |
13 |
61 |
-78,7% |
114 |
184 |
-38,0% |
CYPR |
96 |
3 |
3100,0% |
106 |
16 |
562,5% |
IRLANDIA |
35 |
51 |
-31,4% |
98 |
329 |
-70,2% |
BUŁGARIA |
11 |
44 |
-75,0% |
86 |
204 |
-57,8% |
LITWA |
1 |
37 |
-97,3% |
85 |
245 |
-65,3% |
ESTONIA |
0 |
79 |
-100,0% |
76 |
155 |
-51,0% |
ŁOTWA |
6 |
11 |
-45,5% |
34 |
53 |
-35,8% |
SŁOWENIA |
7 |
11 |
-36,4% |
30 |
80 |
-62,5% |
CHORWACJA |
0 |
30 |
-100,0% |
26 |
175 |
-85,1% |
ISLANDIA |
0 |
3 |
-100,0% |
7 |
38 |
-81,6% |
RAZEM |
3 020 |
5 500 |
-45,1% |
15 522 |
23 886 |
-35,0% |
Pojazdy użytkowe razem
W czerwcu 2020 r. popyt na nowe samochody użytkowe w całejUE pozostał słaby (-20,3%), chociaż tempo spadku spowolniło w porównaniu zkwietniem i majem. Spadek był mniej wyraźny w segmencie samochodów dostawczych,co złagodziło ogólną bessę. Jednak segmenty ciężarówek i autobusów wciąż mają dużeproblemy. Trzy z czterech największych rynków w regionie odnotowały w zeszłymmiesiącu dwucyfrowe procentowe spadki: Niemcy (-30,5%), Hiszpania (-24,2%) iWłochy (-12,8%). Z kolei Francja odnotowała niewielki wzrost (+ 2,2%) ).
W pierwszej połowie roku liczba rejestracji pojazdówużytkowych w UE spadła o 33,7% z powodu strat odnotowanych we wcześniejszychmiesiącach. Każdy z 27 rynków UE odnotował dotychczas w tym roku dwucyfrowespadki procentowe, w tym cztery główne: Hiszpania (-44,8%), Włochy (-35,4%),Francja (-32,0%) i Niemcy (-28,6%).
„