Liniowa walka o Elbląg trwa. ZKM ponownie wybiera PKS
Zgodnie z zaleceniem KIO, Zarząd Komunikacji Miejskiej wElbląg ponownie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w pierwszym zdaniu na obsługęmiejskich linii autobusowych.
I ponowie wybrał propozycję PKS Elbląg, o której pisaliśmy wInfoBusie TUTAJ.
Elbląskie zamówienie
Przypomnijmy, że na sfinansowanie przewozów na obu pakietachelbląski ZKM przygotował prawie 100,555 mln zł brutto, w tym:
-
Budżet pierwszego pakietu to 46 494 000 zł brutto, co daje6,15 zł/wzkm netto;
-
Budżet drugiego pakietu to z kolei 54 060 789 zł brutto /5,92 zł/wzkm netto.
W pierwszym zadaniu – na osiem ofert – tylko oferta PKSElbląg zmieściła się w wyznaczonej kwocie, stąd też szybki wybór ZKM. Jednak tą decyzję zaskarżyła Arriva z powodu … zbyt rażąco niskiej ceny.
KIO nakazało Elblągowi unieważnić wybór najkorzystniejszejoferty i powtórzyć czynności oceny oraz badania ofert w celu powtórnegodokonania oceny złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń.
I tak się stało 7 sierpnia. Jednak wbrew oczekiwaniom Arrivy, ZKMponownie wybrał ofertę PKS Elbląg. Jedyna różnica polega na tym, że w tymzadaniu tylko dwie firmy przedłużyły wadium i licząc na ewentualne zwycięstwo. To oczywiściePKS Elbląg i Arriva.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Drugi pakiet
Dodajmy na koniec, że cały czas czekamy na rozstrzygnięcie wII zadaniu, gdzie zgłosiło się trzech oferentów. Wszyscy spoza Elbląga i wszyscy ponad budżetem. Dlatego te oferty są jeszcze w trakcie rozpatrywania.O ten pakiet walczą:
-
konsorcjum PKS Grodzisk Mazowiecki (lider) i PKS Gostynin -62 748 000 zł brutto, czyli 6,92 zł/wzkm netto
-
Mobilis – 76 944 000 zł brutto, czyli 8,48 zł/wzkm netto
-
konsorcjum PKS Tarnobrzeg (lider), Sławomir Bujak, Markpol zMielca – 80 559 360 zł brutto, czyli 8,88 zł/wzkm netto
Przypomnijmy, że Elbląg chce nowych autobusów, zklimatyzacją i systemami obsługi pasażerów i spełniających normę Euro 6. Umowana przewozy w elbląskiej komunikacji miejskiej ma obowiązywać 7 lat.
„