Nowe autobusy dla MZK Gorzów Wlkp.: 6 x MAXI
Po szacowaniu – ruszył przetarg. 10 sierpnia Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim ogłosił publiczne zamówienie na zakupu 6 szt. nowych autobusów.
Przypomnijmy, że w czerwcu lubuska firma zrealizowała postępowanie zatytułowane: „Szacowanie ceny: Dostawa 6 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych, klasy MAXI o długości w przedziale 11,5 – 12m, przyjaznych środowisku autobusów miejskich.” O tej wstępnej procedurze zakupowej pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Jak się teraz okazuje, wytyczne z szacowania w zakresie samych autobusów są identyczne, jak w ogłoszonym aktualnie zamówieniu, czyli MZK chce kupić:
-
6 szt. fabrycznie nowe, dwuosiowe pojazdów klasy MAXI w wersji miejskiej
-
o długości w przedziale 11,5–12 m,
-
zasilanych olejem napędowym i spełniających normę EURO 6
-
najchętniej z gwarancja całopojazdową na okres 36 miesięcy
-
a każdy autobus powinien posiadać m.in. pełną klimatyzację, system informacji pasażerskiej zgodne z MZK Gorzów Wlkp
Całość kontraktu – z racji finansowania zakupu ze środków własnych – ma zostać zrealizowana w formie leasingu finansowego. Nowe autobusy maja pojawić się w Gorzowie w ciągu 8 m-cy od podpisania umowy.
Kryteria wyboru
MZK przyjęło, że najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie aż pięciu kryteriów:
-
Kryterium kosztu – Nazwa: Cena / Waga: 70
-
Kryterium kosztu – Nazwa: Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 22
-
Kryterium kosztu – Nazwa: Warunki gwarancji / Waga: 4
-
Kryterium kosztu – Nazwa: Termin realizacji dostawy / Waga: 1
-
Kryterium kosztu – Nazwa: Gotowość techniczna / Waga: 3
W zakresie wymogu doświadczenia, przewoźnik wymaga, aby oferent wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat zrealizował 2 dostawy na co najmniej 4 autobusy – realizowane w formie leasingu – o wartości minimum 4 000 000 PLN każda.
O tym, kto podejdzie do gorzowskiego zamówienia dowiemy się najszybciej 10 września, kiedy wyznaczono termin składania ofert.
Nie tylko diesel
MZK Gorzów szykuje się także do zakupu autobusów elektrycznych. Pozyskane środki unijne z CUPT pozwolą na zakup ośmiu autobusów elektrycznych, o zużyciu energii elektrycznej 1 kWh/km, które będą obsługiwały linie nr 124, 125 i 126.
Stacje do ładowania elektrycznych pojazdów zostaną umiejscowione w zajezdni MZK przy ul. Kostrzyńskiej 46, a także na pętlach przy ul. Dekerta, Śląskiej oraz Marcinkowskiego.
Elektrobusy zastąpią część taboru pojazdów napędzanych olejem napędowym. Są to linie autobusowe: nr 124 – 4 autobusy elektryczne z 6 obsługujących tę linię, 125 – 3 autobusy elektryczne (wymiana całego taboru) oraz 126 – 1 autobus elektryczny z 6 obsługujących tę linię. Pozostałe autobusy na liniach będą pojazdami spełniającymi normę emisji Euro 6.
Aktualnie tabor MZK Gorzów Wlkp. to ok. 90 autobusów. W ramach ostatnich, unijnych zakupów firma nabyła w latach 2016-2017 grupę 35 autobusów, w tym 10 szt. marki Solaris i 25 szt. marki MAN (w tym modele hybrydowe i „eLki” o długości 15 m). Teraz ponownie stawiamy na autobusowy klasyk, czyli pojedynek „jamnik” kontra „lew”.
„