Kopenhaga inwestuje w e-autobusy wodne
Najnowocześniejszebezemisyjne autobusy wodne pojawiły się w Kopenhadze. Arriva, Damen Shipyards,Heliox i Staubli sprawiły, że to się udało.
E-promy na liniach
Dwa nowe w pełni elektryczne promy Damen Ferry 2306 E3odbyły swój oficjalny dziewiczy rejs w Kopenhadze. Obecnie działa już 5 takichstatków. Duńska agencja transportu publicznego Movia wybrała Arriva Denmark naoperatora transportu dla tej usługi, a następnie wybrała Damen jako dostawcęstatków. Z kolei firma Heliox wspólnie ze Staubli byli odpowiedzialni zainfrastrukturę ładowania i jej instalację. Intensywna współpraca zaowocowałanowoczesnymi, przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami.
Trasa statków obejmuje 13 przystanków, płynących zTeglholmen do Refhaleøen. Podczas każdej podróży autobusy wodne będą mogłyprzewieźć 80 pasażerów, 8 rowerów i 4 wózki inwalidzkie.
Korzyści dlaśrodowiska
Movia wskazuje, że dzięki nowym elektrycznym autobusomwodnym całkowita emisja w transporcie publicznym miasta Kopenhagi spadnie o 14procent w przypadku NOx i aż o 44 procent w przypadku cząstek stałych, co jestdużym krokiem w kierunku zerowej emisji promów.
Statki zostały starannie zaprojektowane, aby odpowiadałyefektywności środowiskowej E-Cross, co oznacza, że są przyjazne dla środowiska,wydajne w działaniu i opłacalne ekonomicznie. Z operacyjnego punktu widzeniacharakteryzują się doskonałą manewrowalnością, niskimi kosztami konserwacji imodułowym układem pokładów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ponadto, w terminalu portowym zbudowano nowy systemładowania o zwiększonej mocy ładowania. Zainstalowano dwie ładowarki Heliox OC600 kW, a interfejs ładowania odbywa się poprzez pin Staubli QCC3.
Synergia dajekorzyści
Piet Faasse, dyrektor E&A w Damen Shipyards stwierdził:”Byliśmy zadowoleni z zaangażowania Arriva Denmark do urzeczywistnienia ichcelów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Współpraca z oddanymi partnerami,takimi jak Staubli i Heliox, przyniosła najlepsze wyniki ze wszystkich trzechstron. Efekt końcowy pokazuje, co jest możliwe, gdy zachodzą synergie”.
„Jesteśmy wdzięczni za możliwość wykorzystania naszej wiedzyfachowej w zakresie ładowania e-busów i e-ciężarówek w kierunku ładowaniapierwszych e-statków w Kopenhadze”, wyjaśnia Koen van Haperen, dyrektor ds.zarządzania przedsiębiorstwem Heliox. „Ta inauguracja oznacza dla Heliox nowykrok na drodze do przyszłości bezemisyjnej”.
„