Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bratysława z nowymi minibusami i szansą na dofinansowanie

infobus
06.08.2020 15:00

Dopravný podnik Bratislava rozstrzygnęłaprzetarg na dostawę 8 nowych autobusów niskopodłogowych o długości do 8 m ipojemności minimum 22 pasażerów.

Do zamawiającegowpłynęły dwie oferty, a zwycięzcą okazała się być firma Corex. Zatem na ulicachBratysławy prawdopodobnie pojawią się nowe minibusy Iveco z zabudową Rosero.Wartość kontraktu to ponad 1,1 mln EUR.

Szansa nadofinansowanie unijne

To nie jedyne zakupy jakie planuje DPB Bratislava.Przewoźnik ubiega się o środki z Unii Europejskiej na zakup tramwajów itrolejbusów. Potwierdził to szef działu marketingu i komunikacji przewoźnikaMatej Michlík, stwierdzając, że firma kładzie nacisk na ekologiczne formytransportu. Przewoźnik chce zatem zakupić nowe trolejbusy oraz tramwajejednokierunkowe i dwukierunkowe w ramach programu operacyjnego ZintegrowanaInfrastruktura 2014 – 2020.

„Naszym celem jest zapewnienie pasażerom w Bratysławienowych, komfortowych, klimatyzowanych i niskopodłogowych tramwajów. Staramy sięrównież rozbudowywać sieć trolejbusów, aby stopniowo zastępować kolejne linieautobusowe oraz zwiększać przepustowość połączeń trolejbusowych napołączeniach, na których obecnie przewoźnik nie oferował dostatecznego komfortupodróży”- wyjaśnił Michlík.

40 tramwajów i 50trolejbusów

Portal imhd.sk poinformował, że DPB planuje zakup łącznie 40nowych tramwajów i 50 nowych trolejbusów. Pierwszym projektem jest zakupdziesięciu tramwajów jednokierunkowych za szacunkową kwotę 24,5 mln euro.Według portalu planowany jest też zakup 20 tramwajów jednokierunkowych za około49 mln euro. Przewoźnik planuje również zakup 10 tramwajów dwukierunkowych zaokoło 26,2 mln euro. Portal zwrócił uwagę, że planowany jest również zakup 50nowych trolejbusów, z czego 16 ma mieć 24 metry długości, z dodatkowym napędembateryjnym do jazdy na krótkich odcinkach bez sieci, 11 hybrydowych trolejbusówstandardowych z dodatkowym napędem bateryjnym oraz 23 trolejbusy hybrydoweprzegubowe bateryjne. Szacunkowy koszt zakupu tych pojazdów to 41 mln euro.