Warszawskie autobusy przejęły warszawskie taksówki
29 lipca podpisana została umowa o przejęciu MiejskiegoPrzedsiębiorstwa Taksówkarskiego przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie.
To formalny efekt decyzji miejskich radnych, którzy podjęlitaka uchwałę na sesji w dniu 23 kwietnia.
Szczegółowa umowa dostępna jest TUTAJ
Bilanse i aktywa
Generalnie nie ma tam nic nowego, a za ciekawe można uznać jedynie pojawiające się tam wartości obu spółek. I tak:
Bilans Miejskich Zakładów Autobusowych wykazuje po stronieaktywów i pasywów sumę 879.960.102,66 złotych, a a po stronie tylko aktywównetto (kapitały własne) – 666 614 234,19 złotych. Z kolei bilans MiejskiegoPrzedsiębiorstwaTaksówkowego wykazuje po stronie aktywów i pasywów sumę4.582.193,66 złotych, a po stronie tylko aktywów netto (kapitały własne) -1.598.313,06 złotych.
Wartość środków transportowych MZA Warszaw wyceniona na 342.507.803,99złote.
Co się zmieni?
Na mocy podpisanej umowy spółka Miejskie PrzedsiębiorstwoTaksówkowe zostanie rozwiązana, a jej majątek przeniesiony na Miejskie ZakładyAutobusowe w zamian za udziały, które m.st. Warszawa obejmie w podwyższonymkapitale zakładowym przewoźnika autobusowego.
Tym samym portfel udziałów miasta w spółkach prawahandlowego zostanie dopasowany do wymogów ustawy o gospodarce komunalnej, gdyżzmniejszy się liczba podmiotów, których przedmiotem działania nie jestprowadzenie działalności komunalnej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urząd miasta nie poniesie żadnych wydatków w związku zkonsolidacją. Koszty działalności się obniżą – m.in. poprzez połączenie obsługikadrowej, księgowej i administracyjnej, a także redukcję kosztów Zarządu i RadyNadzorczej.
Kilkudziesięciu pracowników MPT stanie się pracownikami MZA.
Znak firmowy i tradycja związana z logo firmy zostanązachowane w nowej strukturze, a infrastruktura i doświadczenie pracownikówprzejmowanej spółki stworzą możliwość wykorzystania tych atutów m.in. dowykonywania zadań, związanych z miejskimi programami socjalnymi dla mieszkańców(taksówka dla seniora, obsługa kombatantów, przewóz osób niepełnosprawnych w ramachMiejskiego Transportu Osób Niepełnosprawnych), również w formule zgodnej z ustawąPrawo zamówień publicznych (in-house).
Jak mówił w marcu Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy: -To optymalnerozwiązanie z punktu widzenia budżetu miasta. Podejmowaliśmy wielokrotne próbyprywatyzacji i restrukturyzacji naszej spółki taksówkowej. Silna konkurencja iaktualna sytuacja na rynku przewozów taksówkowych tylko przyspieszyły nasządecyzję. Dalszy rozwój MPT był niemożliwy, spółce groziła utrata płynności iszybka upadłość.
„