Wszystkie łódzkie Isuzu Novociti Life. 42 autobusy!
Firma Busimport zamknęła łódzki kontrakt. Autobusy Isuzu Novociti Life, pochodzące z najnowszej, liczącej 18 sztuk dostawy, wyruszyły w poniedziałek, 27 lipca, na ulice miasta.
Dołączą do 24 zakupionych wcześniej pojazdów tego typu, które od lutego ubiegłego roku obsługują linie z mniejszą liczbą pasażerów.
42 egzemplarze
-„Pierwsze autobusy Isuzu Novociti Life z nowej dostawy wyjechały na trasy z zajezdni Nowe Sady. Łącznie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź zamówiło ich 18 sztuk, a od lutego 2019 r. po Łodzi jeżdżą już 24 pojazdy tego typu i sprawdziły się na liniach o mniejszych potokach pasażerskich. Obecnie autobusy mini kursują na liniach 66, 84, 94 oraz 71, 77 i 90. W momencie, gdy w miasto wyruszą Isuzu z 2020 r., spotkać je będzie można również na liniach 62, 63, 68 i 87. Zostaną one przypisane również do obsługi linii 82A w związku z remontem ul. Gajcego” – poinformował w poniedziałek miejski przewoźnik.
Produkowane w Turcji Isuzu Novocity Life klasy MIDI mają niespełna osiem metrów długości i 24 miejsca siedzące, są klimatyzowane, niskopodłogowe i przystosowane dla osób niepełnosprawnych, a ich cały układ napędowy znajduje się z tyłu.
O wyposażeniu tych pojazdów pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Łódzka opinia
Zdaniem prezesa MPK Łódź Zbigniewa Papierskiego, autobusy znakomicie nadają się na linie mniej obciążone, chociaż – jak mówił finalizując zakup pierwszych 24 pojazdów – są w stanie zabrać zadziwiająco dużo pasażerów, bo aż 63 osoby. Dodatkowym atutem mini autobusów jest oszczędność – spalają prawie 15 litrów paliwa mniej niż pojazd 12-metrowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MPK-Łódź nie musiało ogłaszać nowego przetargu na zakup autobusów Isuzu NovoCity Life, ponieważ skorzystało z tzw. prawa opcji, które po raz pierwszy zastosowało w postępowaniu na zakup miniautobusów w 2018 r.
Umożliwiło ono przewoźnikowi „domówienie” taboru, co znacznie skróciło czas oczekiwania na nowe autobusy.
Zgodnie z umową firma Busimport PL, która jest wyłącznym importerem Anadolu Isuzu w Polsce, miała sześć miesięcy na dostawę pojazdów. Koszt zakupu 18 kolejnych autobusów Isuzu Novociti Life to 12,3 mln zł brutto.(PAP)
„