Liniowy debiut MAN Lion's City w Monachium
W lipcu MAN Lion's City E rozpoczął regularną obsługę mieszkańcówMonachium w sieci Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG).
Elektrobus zlogo lwa można zobaczyć na muzealnej linii autobusowej „Museenlinie 100” międzystacjami Hauptbahnhof i Ostbahnhof.
Bawarski elektryk
Tym samym MAN rozpoczyna ze swoim nowym autobusemelektrycznym intensywne testy drogowe w celu zdobycia doświadczenia. Użytkowany w Monachium 12-metrowy autobus MAN Lion's City E z układem drzwi 2-2-2 możezabrać na pokład do 88 pasażerów i ma zasięg do 270 km. Pojazd ma zarówno barwy, jak i standardwyposażania typowy monachijskiego operatora transportu publicznego.
W demonstracyjnym pojeździe, w pełni elektryczny układnapędowy wytwarza od 160 kW do maksymalnie 240 kW. Energia do tego pochodzi zsześciu modułów akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 480 kWh. Zdaniemproducenta, dzięki temu elektryczny lew niezawodnie zapewnia zasięg 200 km (ado 270 km w sprzyjających warunkach) i to przez cały okres eksploatacjiakumulatorów. Dzięki mocy ładowania do 150 kW ebus można całkowicienaładować w ok. trzy godziny.
Przypomnijmy, że Lion's City E korzysta z technologii ogniwakumulatorowych Grupy VW, a baterie dostosowane są do szczególnych wymagańużytkowania autobusów miejskich. MAN zastosował tutaj również zaawansowanysystem zarządzania temperaturą.
Wszystkie modele MAN Lion`s CityE powstają w starachowickichzakładach koncernu.
21 ebusów do 2021
-„Cieszymy się, że firma MAN testuje u nas jeden zpierwszych swoich autobusów elektrycznych. Nie możemy się doczekać, abyzobaczyć, jak się to sprawuje i jakie doświadczenie dzięki niemu uzyskamy. Naszcel na najbliższe dziesięć lat jest jasny – chcemy zdystansować się od ropynaftowej i przejść na stronę zerowej emisji. W tym celu potrzebujemyniezawodnych autobusów elektrycznych o dużym zasięgu „- mówi szef MVG IngoWortmann i dodaje:
-„W autobusach elektrycznych ważne są mocne akumulatory,niewielka waga pojazdów i możliwie jak najwyższa efektywność systemówogrzewania i chłodzenia” – podkreślaIngo Wortmann.
MVG obecnie korzysta z sześciu autobusów elektrycznych markiEbusco na linii 100. Kolejne zostały już zamówione i mają przybyć do Monachiumw tym roku. Pierwszy kontrakt na 16 pojazdów wygrały firmy Ebusco (8 szt.modelu Ebbusco 2.2) i Mercedes-Benz (8 szt. eCitaro G). Zgodnie z planami do końca 2020 r. MVG odbierze 12ebusów, a cztery przegubowe przybędą w 2021 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Drugie zamówienie – na cztery elektrobusy– także poszło do firm Ebusco (2) i Mercedes (2), które tym samym zwiększą w 2021r. liczbę nowych elektrycznych autobusów MVF do 20 szt.
Tym samym do 2021 r. flota autobusów elektrycznych MVG ma obejmowaćco najmniej 26 pojazdów. Autobusy będą w 100% korzystały z zielonej energii -podobnie jak metro i tramwaje.
Testowa flota MAN
Przypomnijmy, że w grudniu 2019 r. spółka MAN Truck &Bus dostarczyła pierwsze swoje dwa 12-metrowe autobusy elektryczne do HamburgerHochbahn AG i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH. Monachium jest tym samymdrugie kolejce.
Natomiast jeszcze w tym roku na europejskie ulice wyjedzie flotademonstracyjna składająca się z 15 autobusów elektrycznych MAN Lion's City E,które będą obsługiwać pasażerów w pięciu krajach europejskich (Niemcy,Hiszpania, Luksemburg, Belgia i Francja).
MAN przekaże również 18-metrowy autobus elektrycznyprzewoźnikom Kölner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) w Kolonii i TransportsMetropolitans de Barcelona (TMB) w Hiszpanii.
Zgodnie z planem, pierwsze seryjnie produkowane 12-metroweautobusy MAN Lion's City E w wersji solo zostaną dostarczone klientom w IV kwartale2020 r. Z kolei w pełni elektryczny Lion's City GE w wersji przegubowej autobusem pojawi się około sześć miesięcypóźniej i powinien wejść do produkcji seryjnej w pierwszej połowie 2021 roku.
„