Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wilno odbiera pierwsze autobusy przegubowe CNG. Od MAN [FILM]

infobus
17.07.2020 11:00

Transport publiczny w stolicy Litwy ponownie w odnowie – dzięki właśnie rozpoczętej dostawie 50 nowychautobusów przegubowych marki MAN dla VVT Wilno.

Dodajmy, że wszystkie „lwy” zostaływyprodukowane w Polsce – w zakładach MAN Bus w Starachowicach.

20 z 50

Wilno kontynuuje wielką odnowę miejskiej floty. Teraz kupiłokolejnych 50 szt. nowych autobusów MAN Lion's City G, z których pierwsze 20 sztukjuż przybyło do stolicy. Po zamknięciu zakupów wileński transport będziewyróżniał się w całej Europie, gdyż aż 70% miejskiego taboru to nowe autobusy.

Pierwsze pięć autobusów MAN Lion`s City G CNG napędzanych gazem wyruszyło już na ulice i możnaje zobaczyć na trasach 1G, 2G, 3G i 53, które obsługują największe potoki pasażerskie w mieście.

Kolejne nowe autobusy mają wchodzić na linie w tempie conajmniej 4 pojazdy co tydzień. Wszystkie „lwy” mają pojawić się do końcawrześnia tego roku

-„To, co kilka lat temu wydawało się mało prawdopodobne,stało się teraz rzeczywistością – powiedział Remigijus Šimašius, burmistrzWilna. – Z miast z najstarszym parkiem transportowym w Europie, Wilno stało sięprawdopodobnie najnowocześniejszą stolicą w Europie pod względem wiekuautobusów. Robimy wszystko, aby nasz transport był wygodne dla każdego!”

Wileński standard

Niskopodłogowe autobusy MAN Lion`s City G CNG są wyposażone m.in. w systemy liczenia pasażerów, monitoring, wydajną klimatyzację i ogrzewanie, a także wysokiej jakości oświetlenie kabinyoraz sieć WIFI plus ładowarki USB. Zarówno niepełnosprawni, jak i rodzice z małymidziećmi czy rowerzyści (!) docenią podróż pojazdem niskopodłogowym – każdy autobusjest wyposażony w dwa takie specjalne miejsca. Wysokiej jakości informacji pasażerskązapewnią multimedialne ekrany w autobusie oraz dodatkowe wyświetlacze z numeremlinii zainstalowane na zewnątrz.

Pojemność pasażerska trzyosiowych MAN-ów to 40 miejsc siedzących i 95 stojących.

-„Aby stale podnosić jakość usług w mieście, stale szukamynajbardziej wydajnych, atrakcyjnych rozwiązań, które są również przyjazne dlaśrodowiska. To pozostaje to dla nas priorytetem przy wyborze nowych pojazdów istąd też wybór napędu CNG oraz wielkopojemny tabor. Równie ważna jest teżopinia naszych kierowców, których poprawę warunków pracy uważamy za priorytet „– dodał Rimantas Markauskas, dyrektor generalny UAB Vilniaus Viešasistransportas.

Dlatego w wileńskich MAN Lion's City G mamy przestronnykokpit, osobną klimatyzację, ulepszony panel sterowania klimą oraz systemmonitorowania ciśnienia i temperatury opon. Autobusy są również wyposażone wprzyciski „Lane A”, które pozwolą kierowcom rejestrować incydenty z naruszeniemprzepisów na ulicach miastach. Z kolei dla bezpieczeństwa kierowców, autobusysą wyposażone w specjalny „przycisk SOS” w kabinie, który w razie potrzebypoinformuje odpowiedzialne służby o zagrożeniu dla kierowcy.

Zobaczcie, jak autobusy MAN wyglądają w czerwonych, wileńskich barwach:

Nowa flota

Przypomnijmy, że UAB Vilniaus Viešasis podpisał umowę z MANna początku br. i opiewa ona na sumę 14,6 miliona LTL netto. Obsługę serwisowązapewnia diler MAN na Litwie – czyli firma UAB Adampolis.

Aktualnie w Wilnie kursuje 405 autobusów, z czego 305 należydo VVT, a pozostałe 100 szt. do prywatnego przewoźnika. Po zamknięciu dostaw 50″lwów” – aż 315 wileńskich autobusów będzie nowych lub w wieku 2-3 lat.

Na koniec dodajmy, że w lipcu Wilno zaprezentowało markę,która połączy wszystkie rodzaje mobilności w stolicy. Transport środkamitransportu publicznego, rowerem, skuterem, pieszo lub w inny sposób ma teraz byćzjednoczony „pod jednym parasolem” – pod jedną wspólną nazwą JUDU.

Tak m.in. będą teraz oznaczone ekrany transportupublicznego, schematy tras, stojaki rowerowe czy parkingi multimodalne. Szczegółytego planu można poznać na www.judu.lt/vilnius