Wielki bój o limanowskie autobusy. Aż pięć ofert
16 lipca Limanowa otworzyła oferty na zakup 5 szt. autobusówz silnikami diesla. Miasto dostało aż pięć propozycji od producentów autobusów, w tymcztery mieszczące się w budżecie.
Przypomnijmy, że wcześniej Limanowa zmieniła taborowe zdaniei po pierwszym nieudanym przetargu na elektryki, przekonwertowała unijne zamówienie na pojazdy z silnikami diesla i jak się dzisiajokazało – pod względem liczby oferentów i poziomu cen – było to dobreposunięcie.
Jakie autobusy?
Limanowa chce kupić pięćniskopodłogowych autobusów o napędzie spalinowym. Mają być one objęte min.trzyletnią gwarancją całopojazdową. Postawiono na szeroki zakres metrażu, bodopuszczono do przetargu konstrukcje o długości od 10 do 12 m. Wymagania wobec napędu są bardzo ogólne.Wystarczy, aby autobusy posiadały silniki diesla spełniające normę Euro 6 i niesłabsze niż 210 kW. Miasto nie precyzuje wymagań wobec skrzyni biegów.
Co ciekawe Limanowa zastosowała tylko dwa kryteria ocenyofert i to bez kryterium technicznego. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje:
-
cena – 60% wagi
-
pięcioletnia gwarancja całopojazdowa – 40%
Pięć ofert
Przy tak ogólnych wymaganiach i sporych dopuszczeniach w ramachskładanych pytań od oferentów (m.in. zamówienie objęło także konstrukcje niskowejściowe), dzisiaj Limanowa mogła się cieszyć sporą liczbą ofert dobrymi cenami. Tego można było się spodziewać, natomiast warto zauważyć, że w tymboju nie uczestniczyli główni miejscy gracze w Polsce, czyli Solaris, MAN iMercedes-Benz.
Na początek informacje o budżecie, który wynosi 5.500.000,00PLN brutto, czyli 4.471.544,70 PLN netto, co daje jednostkowy koszt limanowskiegoautobusu na poziomie 894.308,94 PLN netto. To bardzo ekonomicznym poziomem. A mimo to o ten kontrakt ubiega się aż pięć firm, z czego wszystkiezaproponowały wydłużony, – do 60 miesięcy – okres gwarancji, a cztery złożyły oferty mieszczące się w budżecie. To:
-
Autosan z ceną 5.471.470,50 PLN brutto / 4.448.350 PLNnetto, co daje jednostkowa kwotę najpewniej za model Sancity 12LF na poziomie889.670 PLN netto;
-
MMI z ceną 5.896.620,00 / 4.794.000 PLN netto, co dajejednostkową kwotę najpewniej za model Bredamenarini Citymood na poziomi 958.800 PLN netto;
-
SOR z ceną 5.242.875,00PLN brutto / 4.262.500 PLN netto, co daje jednostkową kwotę najpewniej za modelBN10,5 na poziomie 852.500 PLN netto;
-
ABP Bus & Coach z ceną 5.165.385,00 / 4.199.500 PLNnetto, co daje jednostkową kwotę najpewniej za model Iveco Crossway 108LE na poziomie839.900 PLN netto;
-
Busimport.pl z ceną 5.466.120,00 PLN brutto / 4.444.000 PLNnetto, co daje jednostkową kwotę najpewniej za model Isuzu Citiport na poziomie888.800 PLN netto;
W tej sytuacji to ABP z modelem Crossway może już powoli myślećo zwycięstwie w Limanowej. Czekamy oczywiście na wynik prac komisjiprzetargowej i ostateczną punktację.
„