Elektryczny wybór Malborka: Solaris z Ekoenergetyką
MZK Malbork poinformowało o wyborze najkorzystniejszejoferty w przetargu na zakup 6 szt. elektrobusów i przedstawiło ostatecznąpunktację czterech złożonych ofert.
Miesiąc po otwarciu ofert na dostawę sześciu autobusówelektrycznych i infrastruktury do ich ładowania, miejski przewoźnik z Malborka poinformowało rozstrzygnięciu przetargu, w którym złożono łącznie aż 6 ofert.
O tym wydarzeniupisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Cztery oferty
Malborski przetarg spotkał się z naprawdę dużym zainteresowaniem,co oznacza, że był on otwarty dla wszystkich i każdy szukał tutaj swojejszansy. Zamówienie podzielono na dwie części:
Pierwsza dotyczyły dostawy sześciu autobusów elektrycznych odługości 11,5-12,3 m, które jednocześnie mogą przewieźć nie mniej niż 70 osób,w tym minimum 26 siedzących.
Druga – dostawy i instalacji ładowarek do pojazdów, któremają zarówno pojawić się na pętlach autobusowych (przy Cmentarzu Komunalnymoraz na Piaskach), jak i bazie MZK.
W pierwszej części mieliśmy cztery oferty, które złożyłyfirmy:
-
Volvo Bus Corporation na sumę 16 088 400 zł brutto / 13 080000 zł netto, co daje jednostkową cenę Volvo 7900 electric na poziomie 2 180000 PLN netto plus całopojazdowa gwarancja dłuższa niż 60 miesięcy i gwarancjana magazyn energii dłuższa niż 72 m-cy, a mniejsza lub równa 84 m-cy.Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2 – do1,00 kWh/km (włącznie)
-
Solaris Bus & Coach na sumę 13 948 200 zł brutto / 11340 000 zł netto, co daje jednostkową cenę nU12e na poziomie 1 890 000 PLNnetto plus całopojazdowa gwarancja dłuższa niż 60 miesięcy i gwarancja namagazyn energii dłuższa niż 72 m-cy, a mniejsza lub równa 84 m-cy.Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2 – do1,00 kWh/km (włącznie)
-
SOR Libchavy na sumę 17 114 220 zł brutto / 13 914 000 złnetto, co daje jednostkową cenę NS12 Electric na poziomie 2 319 000 PLN nettoplus całopojazdowa gwarancja dłuższa niż 60 miesięcy i gwarancja na magazynenergii dłuższa niż 96 m-cy. Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przezautobus wg testu sort-2 – powyżej 1,20 kWh/km (włącznie)
-
EvoBus Polska w konsorcjum z EvoBus Sverige na sumę 17 696502 zł brutto / 14 387 400 zł netto, co daje jednostkową cenę Mercedes-BenzeCitaro na poziomie 2 397 900 PLN netto plus całopojazdowa gwarancja dłuższaniż 60 miesięcy i gwarancja na magazyn energii dłuższa niż 72 m-cy, a mniejszalub równa 84 m-cy. Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przez autobus wgtestu SORT-2 – do 1,00 kWh/km (włącznie)
Zaś w drugiej części zamówienia – na ładowarki – mieliśmydwie oferty od:
-
Ekoenergetyka Polska z Westa Building z Sieradza z ofertą napoziomie 1 716 711,60 PLN brutto / 1 395 700,4 PLN netto plus okres gwarancjidłuższy od 60 miesięcy;
-
Linteli z Zakrzewa z ofertą na poziomie 2 949 540 PLN brutto/ 2 398 000 PLN netto plus okres gwarancji dłuższy od 60 miesięcy.
Z kolei malborski budżet w część autobusowej wynosił 16 605000 zł brutto / 13 500 000 PLN netto, co daje jednostkowy 2 250 000 PLN nettoza pojazd; a w cześć ładowarkowej: 1 612 886,82 zł brutto / 1 311 290 PLN netto.
Ocena ofert
Z tym co pisaliśmy wcześniej, Solaris może już czuć sięzwycięzcą malborskiego zamówienia. Komisja MZK wybrała stary elektryczny duet:
-
Solaris Bus & Coach S.A. z ceną 13.948.200,00 zł. brutto
-
Ekoenergetyka – Polska z ceną 1.716.711,60 zł. brutto
i tak oceniła złożone oferty w części autobusowej:
Punkty za cenę |
Gwarancja całopojazdowa |
Gwarancja magazyn |
Zużycie energii |
Suma punktów |
||
1 |
Solaris Bus & Coach S.A. |
80,00 |
6,00 |
3,00 |
5,00 |
94,00 |
2 |
Sor Libchavy |
65,20 |
6,00 |
9,00 |
0,00 |
80,20 |
3 |
Volvo Bus Corporation |
69,36 |
6,00 |
3,00 |
5,00 |
83,36 |
4 |
Evobus Polska |
63,06 |
6,00 |
6,00 |
5,00 |
80,06 |
a tak w część ładowarkowej:
Punkty za kryterium .Cena |
Punkty ty za kryterium okres gwarancji |
Suma punktów |
|
Ekoenergetyka |
80,00 |
20,00 |
100,00 |
Linteli |
46,56 |
20,00 |
66,56 |
To oznacza, że teraz jest czas na ewentualne odwołaniapotencjalnych kontrahentów, a potem podpisanie umowy.
Zgodnie z SWIZ dostawy autobusówelektrycznych do Malborka mają być realizowane w trzech transzach, po dwie sztuki co trzytygodnie. W umowie jest też zapis, że ostatni ebus ma pojawić się w ciągu 14miesięcy.
Zgodnie z tym planem pierwsi pasażerowie wsiądą do malborskichelektrobusów już za rok. MZK na te największe zakupy od lat ma pieniądze dzięki projektowi „Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku”, na który miejski przewoźnik uzyskał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość przedsięwzięcia to 19 670 776,82 zł, a dofinansowanie – 13 812 746,58 zł.
„