PKP Intercity odnawia umowy na autobusy za pociągi
PKP Intercity szuka przewoźników, którzy w sytuacjach awaryjnych będą w stanie podstawić autobusy zastępcze. Kolejarze chcą zawrzeć trzyletnie umowy ramowe z kilkoma firmami.
PKP Intercity nie wskazało tras, na których planuje w razie potrzeb uruchamiać autobusy za pociągi. Wskazano jedna kilka przykładowych tras, co z resztą wynika z pewnych planów narodowego zarządcy infrastruktury kolejowej.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zastępczej komunikacji autobusowy na terenie Polski. Przykładowe trasy wskazane przez PKP Intercity to:
- Zgierz – Kutno
- Olsztyn – Korsze – Ełk
- Tarnów – Krynica
- Sucha Beskidzka – Bielsko Biała
- Kraków – Zakopane
- Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała
- Kłodzko – Kudowa
- Jelenia Góra – Szklarska Poręba.
Po zawarciu umów ramowych, PKP Intercity będzie udzielało zamówień wykonawczych zawierając z wykonawcami, którzy złożą najkorzystniejszą ofertę umowy wykonawcze. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień wykonawczych w ramach wszystkich umów ramowych do maksymalnej łącznej wartości brutto 44 799 741,36 PLN. Oczywiście w miarę zaistnienia takich potrzeb.
Umowy będą obowiązywać przez trzy lata od momentu ich podpisania.
Przewoźnicy zainteresowani startem w przetargu muszą dysponować przynajmniej 17 autobusami. Przynajmniej 10 ma być wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2009 roku i spełniać normę Euro 5. Wobec reszty wymagania są minimalnie poluzowane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pora na warunki formalne. Oferent musi posiadać ubezpieczenie na kwotę min. 1,5 mln PLN. Warunek doświadczenia PKP Intercity uzna za spełniony, jeśli wykonawca udowodni, że w ciągu ostatnich 3 lat wykonał min. dwie usługi przewozów autobusowych, każda o wartości nie mniejszej niż 200 000 PLN netto. Ofertę należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 200 000 PLN.
Termin składania ofert mija 14 lipca. Jedynym kryterium ich oceny będzie cena.
„