Barcelona chce kupić 46 hybryd na CNG
Po pierwszych zamówieniach na dostawy elektrobusów (z 23 pojazdami zamówionymi na początku 2020 r. ), TMB Barcelona stawia na autobusy hybrydowe napędzane gazem ziemnym. Choć hybryda to w tym przypadku zbyt duże słowo. Ogłoszono przetarg na dostawę 46 autobusów, w większości klasy MAXI.
W ubiegłym roku TMB Barcelona pozyskało 105 autobusów MAN Lion's City . Najwięcej stanowiło 75 przegubowych A23 z napędem na CNG. Pozostałe 30 to przedstawiciele modelu Lion's City 12C ze wspomagającym modułem hybrydowym MAN EfficientHybrid. Dodajmy, że w międzyczasie niemiecki producent wygrał przetarg na dostawę 40 sztuk hybrydowych autobusów gazowych dla TPER, spółki obsługującej transport publiczny w Bolonii i jej najbliższej okolicy.
Nowe autobusy mają zastąpić partię 15-letnich jednostek, które są już mocno wyeksploatowane. Po raz pierwszy TMB ogłasza przetarg na nowe autobusy, które łączą w sobie napęd elektryczny i gazowy. Obecnie w swoim portfolio hybrydą gazową według koncepcji „mild hybrid” może się pochwalić dwóch producentów. Mowa oczywiście o Mercedesie i MAN-ie.
Przetarg na 46 nowych hybrydowych autobusów gazowych dla TMB jest podzielony na dwie części. Pierwszy składa się z dostawy 30 sztuk 12-metrowych pojazdów, a druga z 16 przegubowych o długości 18 metrów. Ze względów bezpieczeństwa będą one wyposażone w system wspomagania jazdy oparty na czujnikach kąta przedniego i martwego pola, który będzie aktywny przez cały czas i będzie generował alarmy dźwiękowe i wizualne w przypadku bezpośredniego ryzyka uderzenia, przejechania lub kolizji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakup 46 nowych autobusów ma według szacunków TMB pochłonąć 21,3 mln EUR.
„